En korv med bröd...

Hela onsdagen tillbringades i en kuvös tillsammans med stolta föräldrar till hormonstinna 14-åringar.
Det är hockey, det är stämmning, det är korvförsäljning.
Jag tog uppdraget av en kollega som absolut inte kunde stå där igen bland gastande korvgalningar och godisgalna barn.
Medans föräldrarna (mina kollegor för kvällen) pratade hockey konstant ,gäspade jag och tittade i korvgrytan för femtioelfte gången.
Annat var det i pausen, rusning! Kö....en rad av besvikna fans. Molokna och sugna på korv.
Det gick galant att jobba, inga problem alls.
Nästa försäljning är i januari, hehe, hörnkiosken here I come.

Idag pratade jag med syster, hon har försökt nå mig i flera dagar. Pinsamt att man ska vara så upptagen jämt *host*
Resan närmar sig och jag överraskade henne ordentligt ikväll!
Mer om detta senare.....

På ridningen i veckan var det kalabalik. Arga ryttare, höga hinder och noll balans.
Jag föll inte men det gjorde stackars leif med den högsta hästen. Rakt in i sargen med huvudet före. He made it men jag blev ännu mer rädd.
Min händer skakade så hästen bett skallrade, jo nästan.
Det är bara två gånger kvar sen är det vila för otränade kroppar och trötta hästar.

Tog mig en funderare på att kanske börja hänga lite på katthemmet. Dom söker sällskap till katterna så varför inte? Inte skaffa fler katter, bara gosa med dom och göra lite nytta. Vilddjuren här hemma duger gott och väl men det finns massa fler kissar som vill ha love.

godnatt moder jord, och förlåt mina synder (den dåliga uppdateringen alltså)

/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0