En rutten fisk tack.

Jag är i stort behov av en god man när det gäller matinköp.
Lyckas knappast aldrig köpa nån vettig mat.
Häromdagen köpte jag två apelsiner, frukt alltså. Inte min stil och pga min ovana vid frukt så nog fasen var en av dessa apelsiner rutten. Rutten apelsin var vidrigt märkte jag på jobbet. Klökkänsla. De ruttnar på ett lurigt sätt också för skalet är lite missfärgat men klyftorna ser helt normala ut.
När apelsinen låg skalad och uppdelad framför mig och jag bet i den ruttna klyftan så ville jag som äkta smålänning ändå äta de friska klyftorna. Heelt omöjligt att urskilja så jag fick slänga alltihop.
När jag skulle köpa ägg, vem kom hem med 5 hela ägg och ett trasigt? Jag. Hur är det möjligt?
Men hallå, du ska ju titta i paketet innan......
Tack för det tipset men jag köper inte ägg längre.
Inte ens när jag köpte pingisbollar till katterna lyckades jag komma hem med ett helt paket. Nån tjuv hade snott den 6:e bollen men jag bjuder på det......
För den delen så kollar jag inte kvitton efter köp heller....det man inte vet har man inte ont av.
Läste artiklen om rutten fisk som blir till fiskleverolja som vi västlänningar äter. Min burk här hemma består garanterat av rutten fisk, jag har näsa för kass kvalitet.

Det är helg, det är ledigt och lite migrän. Homeopatpillerna gör sitt. Har haft sjuk magvärk så det har svartnat framför ögonen. Prima liv.
Fick ett tips från emma om ionsilver. Det ska inhandlas för bot mot både det ena och det andra. Jaa, dricka silver låter ju coolt men hoppas jag kommer igenom röntgen på jobbet sen. Ska bli spännande att prova!
Har äntligen massage inbokat på måndag kväll. Hos Pow eller pao eller vad hon nu heter.....en thailändsk tjej i kalmar. Välbehövligt då jag har hela ryggen full av knutor och pianosträngar. Det gör ont! Mina kollegor gör så gott dom kan med massage men jag behöver lida lite till.

Sen jag gick miljökursen på jobbet har jag fått ångest över att slänga saker. Därför la jag som ett test ut två oöppnade påslakanset på tradera. Vem vill ha dom?
1 kr uttrop och de såldes för 165 kr några dagar senare. Helt sinnessjukt. Hört talas om IKEA? frakten gick på över 100 kr. Hoppas dom sover gott i de onödigt dyra påslakanen.
Jag tjänade ju på det, mer än jag hade gjort om secondhandbutiken hade fått dom, ajt?
Blodad tand, mersmak. Mitt öga letar nya objekt att kränga.....

/Haua

Kommentarer
Postat av: Bysse

Planerna lyder:

15 Januari Haua anlander.

16 Januari obs! pa kvallen kor jag Daveys till flygplatsen.

17 Januari (valfri tid) drar vi till Hawaii.

23 Januari kommer vi tillbaka fran Hawaii.

Jag ringer pa onsdag.

KRAM

2008-12-09 @ 06:40:29
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0