En snigel på lyset.

Här kommer lite info om gårdagen.
Det var julbord på schemat med kollegor/bilpool-personer, ett väldigt trevligt och glatt gäng!
Bobban, JTB, krog, vagina och slemma och allt vad dom heter.

Kvällen inleddes med uppvärmning hos snygg-lars. Han hade hackat mandel till glöggen, tänt ljus, fixat musik med "the remembers" och köpt en massa clementiner. Han hade tänkt på allt. Stämmning!
Vi fick höra en fin berättelse, uppläst av bobban med en väldig inlevelse. Den handlade om en man vars uppdrag var att runka tills det blödde i princip. I 50 dagar höll han på med detta experiment och historien slutade inte lyckligt.
Tack bobban för sagostunden.

Vi hann även med en julklappsutdelning där alla blev nöjda och glada (hoppas jag) Mycket alkoholtema på klapparna. Synd att jag inte vann på min trisslott bara...typ 25 000 i månaden i några år.

Julbordet på lascala var bokat kl halv åtta men innan vi kom dit hade vi ett uppdrag, gömma jumjummen eller jömjöggen eller gömglöggen.
Många förslag på bra platser och jag la mig inte i ty jag aldrig gömt någon dricka i buskarna i denna stad.
"Här är bra, där la vi alltid!"
"När jag var 15 gick vi alltid dit bort, där är det säkert"
Jag kände mig som 15 år igen, faktiskt. Det handlar ju om liv och död. Ingen får ta min dricka!
Vi enades, gömde och gick och åt.

Helt ok mat, konstigt att stå på lascalas dansgolv och ösa upp prinskorvar på en tallrik. Väldigt lugnt, knappt nåt folk alls.

Tiden gick sjukt fort. Prat och frågor i syfte att lära känna varandra. Jag har en känsla av att våra samtalsämnen inte var av samma typ vid det andra bordet. Sabla sex och samlevnad-tema.
Vi kom fram till att "emma är duktig"
Jag ska snigla länsmansängen en vacker dag.
Faktiskt så var pepparkakor med mögelost gott.
The remembers låtar la sig inte på hjärnan. Gjorde dock ett försöka att dansa till en låt men jag var mest som "en deg som rinner över kanten"

Förresten var gömglöggen sniglad. Detta uppdagades när lrs och niw var ute och tittade till platsen (säkert smygdrack dom också)
Beviset på sniglandet las i min hand, en liten grå snigel som inte gjort nåt ont.
Utmaningen kom snabbt  "-lägg den innanför skjortan på nån, du får 100 spänn!!...."
Nja...jag var på gång, tänkte faktiskt göra det...nästan.
"-neej, ät upp den! Du får 500 spänn!"
Som den slampa man är så åt jag upp sniglen, för pengarna Och som en äkta ärkeslampa så tog jag 500-lappen och gick och köpte champange som vi sedan skålade i. Jag mår fruktansvärt dåligt idag. Den sprack i munnen.

Fy fan vad kul jag hade i alla falll...till och med iskriget var kul. Riktigt lyckad kväll, tack vänner!

Idag blir det lugnt ocg tyst och dött som i graven.

Hata mig inte, jag är djurvän och lider mycket idag.

Förresten borde jag skrivit om min senaste ridskolelektion men jag har inte förmått mig, förlåt anna.


/Haua

Kommentarer
Postat av: Matilda

I vart cabare hafte i nian stod det:

Matilda Ostergren

"Hon som gor vad som helst for pengar"

Kanns som om vi ar slakt pa nat satt. Sa himla ratt, jag hade ocksa gjort det for 500 spann! Latt!

Att lagga den innanfor nans skjorta kunde ju slutat med att du fatt en small pa kaften och sett ut som en tvattbjorn igen... Battre att ata den.

2008-12-13 @ 19:41:19
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: Anna

Blä, dumma Hanna, jag som har väntat och väntat och sett fram emot SÅ att få läsa om din ridlektion... men icke... jaja, får försöka ha lite tålamod. Men inte lääänge till hoppas jag... Kram!

2008-12-13 @ 21:48:01
Postat av: Emme

Hej Jesus.

Tisdag, inte en dag längre. Om du inte berättar vad du vill ha så får du en locktång till.

Amen

2008-12-14 @ 14:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0