Färgat levene...

Stavas levene så? Fattar ni vad jag menar? Leverna? Nej, levene heter det nog. Typ liv och levene.

Kom att tänka på hur mycket vi bryr oss om hur vi ser ut. Alla gör det mer eller mindre. En del jag känner kan inte gå utanför dörren utan smink. Jobbigt.
Alltså måste dessa människor lägga massa mer tid framför speglen än vad jag gör. Och ja, ok, jag kan se ut som sju svåra år ibland men det är skönt.
Det blir kontrast till de gånger men ska på partaj tex.

Färgerna då....
Det är viktigt att huden är brun....nästan ett måste. Man kan ju inte gå runt och vara genomskinlig?
Tänderna ska vara vita. Absolut inte gula, my god!
Håret ska inte ha ett enda spår av gråa hår...nädå, det ska skina i koppar, kastanj och gyllene blond.
Ha inte fula kläder för då skall det gå illa.
Markera ögonen, ändra ögonfärg, spackla lager på lager och glöm för all del inte rouge.
Jobbigt ju.

Undrar när naturlig skönhet blev ute. Tänk att leva i USA där en naturlig människa är högt ovanlig. Vad tråkigt.
För all del, operera gärna sånt som man far illa av men gör det inte för att passa in i nån mall.
Man vill se ut som alla andra men ändå inte.

Nästa vecka gäller det. Då skall jag kränga korv med förkläde på magen.
Inte nervös, lite spänd och lite förväntansfull. Huvudräkningen Hanna. Kom och kööööp.

Var förresten på wallmans salonger i fredags, riktigt bra var det. Sen blev det harrys och där spöade jag en massa pojkar i bowling. Visade vart skåpet skulle stå kan man säga. Eller vart klotet skulle vara.

Sveriges bästa blogg har paus så jag vet inte hur jag ska klara mig......

/Haua

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag far ursakta bloggpausen.

Haha, na men nar fasen ska fotbollsfrun borja skriva igen?!

2008-11-24 @ 23:45:05
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: Haua

hon mår inte bra, hon har paus. Skit också!! Hon är ju skitrolig!

2008-11-25 @ 18:27:35
URL: http://haua.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hallåj kära kusin,



är innne på din sida och håller mig uppfaterad titt som tätt. Skitkul!! Julen ses vi som vanligt hoppas jag. Kram

2008-11-25 @ 18:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0