Homeopaten.

Kvällen har jag tillbringat hos en homeopat. För dom som inte vet vad det är kan jag säga att jag knappt visste själv när jag bokade tiden.
Bara för att min massös går dit och blir hjälpt så ska jag också göra det tyckte jag.
Naturmediciner handlar det om. Hon/han ställer 1000 frågor till dig om allt mellan himmel och jord, typ:
*tar du stora klunkar när du dricker?
*sover du med fötterna utanför täcket?
*vad gillar du för mat?
*är du höjdrädd?
*kan du se döda?

osv

Av dessa svar får hon fram en diagnos. Coolt ju. Och ja, jag tror på det annars skulle jag inte ge det en chans. Fick med mig några piller hem som kan göra mig både lessen och arg och ge mig huvudvärk och magont på samma gång. Riktiga dunderpiller alltså, helt från växtriket.
Men SEN ska jag må bra om hon har lyckats med sin diagnos. Ingen migrän, ingen magvärk och framför allt ingen sorg.
Hon sa att jag var sorgsen inombords. Mm.
Jättelätt att prata med och jag fick käpma för att inte gråta ibland då hon ville veta mycket om mamma. Jag svarade så gott jag kunde.
På torsdag ska jag ta mina piller mot sorg och alla annan sveda och värk sen får vi se vad det blir av mig!
Blek tunga hade jag också, jaja.

Häromdagen såg jag en bmw parkera nedanför oss och ut kliver en brat från stockholm. Det visste jag innan han öppnade munnen, rosa skjorta, bakåtslick och flashig klocka...och sen bilen också förstås.
Han går runt bilen och hans fina flickvän öppnar sin bildörr.

Killen- ge mig stååålar till parkeeeringen.

Tjejen ger honom mynt OCH sedlar. (Heregud ska dom campa här eller vad?)
När han kommer tillbaka med biljetten är han helt ställd.

Killen- men herregud asså, vet du va det kosta? 2 spänn timmen! Fatta vad billigt!
Tjejen- e det sant?? vadåra? Då kan man ju stå här i flera veckor typ!
Killen- men så onööödigt, betala 2 spänn liksom? Aja, jag betaaala i alla fall....
När det gått in i deras huvuden att det inte kostar mer att parkera så stegar dom nöjda in mot stället som vi kallar centrum. Hoppas inte dom skulle fynda. Fast parkeringen var nog ett fynd i sig för deras del.
Välkomna till Oskis.

/Haua

Kommentarer
Postat av: Anna

Min nya favoritblogg :D Din och fotbollsfrun... det är grejer det...hehe.

Hoppas ridningen gick bra idag! Jag tyckte det var skitkul! hihi... full fart. krama!

2008-11-11 @ 21:16:29
URL: http://etilya.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0