Stöd min förening....

Precis hemkommen från ridskolan....samma kuse som jag kämpat med de senaste gångerna. Och det gick bra.
-Du
ska vara nöjd idag Hanna......

Med det menas att jag kanske bestämde vad vi skulle göra under halva lektionen i alla fall. Framsteg. Och mycket roligare blev det nu också....
Pricken över i är att jag måste sälja lotter till nästa gång, ganska gulligt ju. Stöd min förening! Min ridskola. Gah, feels like back in the old days.
Ska sälja alla på jobbet imorgon...det ska dom ställa upp på efter alla kakor och jultidningar som jag har köpt hehe....

När jag var 6 år och bodde på landet helt ovetandes om det mesta så gick jag på lekis med en massa roliga kompisar. Fast en del pojkar var onda och jag var sjukt blyg så om nån andades i mitt ansikte så trodde jag att jag skulle dö av rädsla.
Jag satt och målade för mig själv i timmar och var oerhört petig med allt pyssel.
En gång blev jag illa biten av en dum pojk när jag försökte bringa ordning i kuddrummet. Pojken hade kniv och började sprätta upp alla fina kuddar vilket gjorde mig helt rabiat. Jag öppnade munnen för första gången på 3 veckor och då bet fanskapet mig. Prydliga tandavgjutningar prydde min arm, såna där goa nyutvuxna tänder med taggar på borrade igenom huden och jag höll på att svimma. Fröken sa till på skarpen och jag fick en frukt och fick sitta och vila.
Men värst var en pojk, som inte hade en sån go uppväxt så nu kan jag förstå hans anfall men jag blev lidande en gång när jag skulle kliva på bokbussen som kom förbi lekis en gång i veckan.
Glad i hågen stegade jag mot bussen, här ska lånas hästböcker liksom! Ingången är (var) på mitten och det var dubbeldörrar som man öppnade och stängde med en knapp på sidan. Precis när jag ska ta första steget i i bussen så stänger han dörrarna! WTF?
Dörrarna går igen med ett pys och jag hinner varken ut eller in utan fastnar i ett skitbra läge med en dörr bakom varje öra. Vadå panik?
Jag skriker och börjar nog gråta efter 2 sekunder för jag är helt säker på att bussen ska köra iväg med mig. Sätter en hand på varje dörr och pressar mig ut med riktigt fina rivsår från baksidan av öra fram till varje mungipa som följd.
Skitunge.
Men det var ju synd om honom......

Glöm inte fars dag på söndag. Eftersom pappa hyr film en gång i halvåret så önskar han sig en dvdspelare....men när han hörde hur skeptisk jag lät så tog han tillbaka det.....trisslott? Karlsonger?

Måste kolla desperate nu annars kan jag inte sova.


/Haua


Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha, du skulle skrivit det med bokbussdorrarna nar vi hade den dar leken i somras och man ska gissa vem som har varit med om vad. For det visste jag inte, hahaha jag skrattar sa jag grater!! HAHA. Kommer skratta mig till somns inatt! Glomde att du hade ridskola idag, sa jag ringde hem. Men pratade med Kepa, forsoker en annan dag :)

2008-11-05 @ 00:28:55
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: haua

hahaha, lilla matilda du var inte född när detta hände! För övrigt hette han stefan och han blev aldrig normal hahahaha

2008-11-05 @ 18:09:46
Postat av: Anonym

fniss du är för rolig du! vilken livserfarenhet liksom :-) ses imorrn på Simpan! kram!

2008-11-05 @ 21:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0