Hellre ett finger än ett arsle.....

På kort tid har mitt själförtroende vad det gäller bilkörning sjunkit drastiskt. Typ i takt med börsen.
En helt vanlig dag var jag ute och körde i min jeep, vackert väder, stereon fungerade och bensinen skulle räcka vart jag än ville fara i kommunen.
Kommer vid McD och ska köra upp på E22:an mot v-vik. Detta är inget svårt alls för filerna går ihop så smidigt så jag behöver inte stanna utan bara go whit the flow.
Det kommer en svart vovlvojävel och kör i bra fart men saktar in och lägger sig snett bakom mig....tutar och lever fan.
Men kör om mig!! Det är ju tvåfiligt!
Näe, kör om efter 200 meter och ge mig fingret! Inte så lite heller...ligga jämsides i flera sekunder och visa hat, tack!  För vad? Vad har jag gjort?
Idiot!

E22:an en skön eftermiddag på väg hem från jobbet...alla vill hem. Mycket folk på vägen och varför stressa förbi alla med en bil som har noll hästkrafter?
Det är trångt och ingen håller avstånden MEN jag kör i samma takt som alla andra. LOVAR!
Mitt i en het debatt i bilen så blir jag omkörd av en hel del bilar, bl a en Elajominibuss. I denna buss sitter flertalet personer som stört sig på min snigelfart. Men hallå? Jag körde lika sakta som alla andra.
Mitt straff är en hårig röv i rutan lagom tills dom kör om mig. Lyckligvis missar jag detta men mina passagerare ser det.
Jag tvilvlar fortfarande på mooningen men den skyldige har tydligen erkänt.
My god, ska jag lämna in mitt kort kanske?

Farmöver kommer jag jobba en del natt, fint som snus. Sova på dagarna borde funka i den nya sängen.

Varför har alla pensionärer samma färgskala på sina kläder? Pastell, puderrosa och ecco?
Icke att förglömma, håret ska läggas på spolar också.
Sen ska man har förkläde när man lagar mat.
Sen gillar dom fikon, magen kommer igång då.

Idag när jag var och handlade erbjöd jag 2 kr till dam som var före mig för det fattades pengar.
-Jag har lagt iii, snäste hon till mig. Otrevliga tant 60+. Förlåt att man erbjöd sig. Hon hade säkert 2 kr i veckopeng när hon var 18 år och trodde jag skojade när jag skulle ge henne dom. Man skojar inte om 2 spänn! Värdefullt!!

igår hämtade jag en laddning med kläder från H&M och blev så jäkla besviken....på allt. En tröja ska jag behålla och den luddar ner allt jag tittar på typ. suck.

/Haua

Kommentarer
Postat av: Bysse

Haha, jag har bara sett en manniska moona i ett bilfonster forut och det var i Sthlm. Trodde inte sant hande i Oskis!

Illa med HM kladerna, tacka vet jag Forever 21 kom hit med en tom vaska och shoppa istallet! Skorna ar ruskigt billiga :)

2008-10-03 @ 20:00:07
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: Fikakungen

de vet du väl att volvoägare inte kan köra bil?? dom tror att dom e bäst i heeeela världen just för att dom åker volvo, vilka stackare hahaha och moona?? va de raggare? ett gäng fulla killar i en jänkare alt. risig raggar 240? så nä fröken de va nog inte dig det är fel på så behåll kortet ett tag till du;) och alla över 60 bast blir ju lite konstiga, inte sant? tihi lång komment. idag men du skriver ju lite kul:) kram!

2008-10-04 @ 18:50:29
Postat av: Koffe

Roligt och läsa om dina öden och äventyr Haua!!

2008-10-06 @ 18:21:43
Postat av: Emme

Tack och lov för att vi tar tåget till Malmö!!!

2008-10-06 @ 23:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0