Weekend i Malmö.

Jahopp, då var man hemma igen efter en wonderful helg i södra Sverige.
Har hunnit med en hel del och även sovit som aldrig förr. Lyckades vända tillbaka dygnet med en gång men sen hade jag ju varit uppe över ett dygn när jag väl fick somna in på torsdagskvällen.

Syster och jag bodde hos en av våra kära kusiner, en hurtigbulle som går morgonpromenad fast hon har sovmorgon och som tar hand om en på ett alldeles utomordentligt sätt. Frukost framdukad, kartor ritade, sängen bäddad och allmän gästfrihet. Tack Lisa!

Har sprungit en hel del på stan och gjort en del fynd....lämnade dock tillbaka ett par jeans precis innan vi skulle åka hem för jag fick ångest. Och nu saknar jag dom inte så det var nog rätt.
Lite annat smått och gott blev det också, roligt att se lite andra affärer.

På lördagen joinade syrran och jag ett litet performance på gustav adolfs torg. En protest mot kvinnovåld samtidigt som det var ett konstverk. Konstnären heter Elin Lundgren, en skitskojig och schysst människa.
Vi samlades på lördagsförmiddagen i hennes studio. Det var emme och jag och 98 esteter. Kommer inte ihåg malmö som en sån estetstad?
Alla hade dreads, tjocka glasögon, bylsiga kläder med roliga mönster och så var dom veganer/vegeterianer. Men det är sköna människor, så jordnära och okomplicerade utan baktankar.
Vi hade tagit med oss gårdagens middag som var raggmunk med FLÄSK. Jag insåg tidigt hur jobbigt det skulle bli att värma denna mat i en lokal full av kötthatare! Övervägde ett tag att strunta i det av respekt och istället ta en macka med veganpasta på men emme fnös och sa att jag var en tönt, hon skulle minsann äta!
Jag smög in maten i mickron men fläsket började ju smälla ganska snabbt och det stank död. Sen tog vi maten och smög ut på gården till en lastbrygga. Där åt vi som de syndare vi är.
Frågade en trevlig tjej om hon skulle bli arg för fläsket, -nja, det är ju omoraliskt men men.....

Kolla länken nedan för att få en glimt av verket!

http://playrapport.se/video/1275404

Det är bara jag som hittar på såna här saker.....jag veet. Men det är en krydda i livet.

Nu väntar jobb igen....långa dagar. Sen helg igen.

Tack kusinerna för denna helgen!

/Haua

Kommentarer
Postat av: Matilda

Oj, oj later som man skulle varit med pa den trippen!

Hoppas ni larde er ata sushi nu!!

Kram

2008-10-14 @ 06:22:04
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0