Ägget!

Lördag, och återigen en vecka med uruselt bloggande från min sida. Whatever. Antingen har jag ett tråkigt liv eller så saknar jag en dator med mellanslag, välj själva.
Visserligen har en ny dator anlänt till hushållet men den är ämnad till att spela på.

Var i kalmar igår och åt middag på steakhouse. Rekommenderas! Massa mycket bättre än en viss restaurang i södra industriområdet som jag råkade äta på en dag i maj. Jag VEET att jag har ältat det men endast för er skull som en varning. Pass upp.
Det var i alla fall riktigt trevligt i storstan igår och jag fick som vanligt köra. Så på vår lilla förfest så drack jag apotekarens cola och på restaurangen blev det vatten. Men man kan ha kul ändå. Kom på att jag blir helt wacko så fort jag är i samma rum som syrran. Jag blir som en demon, en tolvåring, ett freak eller nån blanding av det. Vi "trissar" varandra säger dom vuxna.....har hört det där förut men då var jag liten.
Vi skulle fira pappas flickvän som fyller hela 41 år. Sen var hennes föräldrar med också och dom är riktigt roliga.
Imorgon bär det av till nybro, ska träffa pernilla som jag inte sett på flera år. Ska bli skitskoj! Lärde känna henna på komvux för 100 år sen.....var och fixade en lite present till hennes lille theo. Jag kan ingenting om barnsaker och han i affären kunde nog mindre tror jag.
- Hej, jag ska köpa nåt till en pojk som är typ 8 månader....
- Oj, vad svårt...dom har ju fått så mycket redan när dom är i den åldern.
- Eh?

Så säger man väl inte? Eller så var han bara ärlig. Det blev ett paket i alla fall men jag kan inte skriva vad ifall mamman läser detta inlägg. Sorry.

Veckan som gått....ridning på schemat. Avklarat. Maria har börjat i min grupp nu, skoj. Fast jag skäms att folk jag känner får se att jag inte kan bestämma över en häst. Den gör som den vill med mig oftast. Flashback till tiden då man var 10 år och hade samma problem. Skänkla på! Mana på! Håll igång!
Jag kan inte!

Jag funderar starkt på att anlita en dam till att stryka min tvätt. jag vet en som har det upplägget och är supernöjd med det. Lite overkill men jag kan inte tvätta och sen få plaggen släta och klara för användning som  alla andra i min omgivning. Hälften av folket jag känner äger nog inte ens ett strykjärn. Jag är inne på mitt tredje.
Tvätta är ok men byket man ska ta hand om sen....ångest.

Nu väntar svampskogen (nej, jag har inte gett upp än)


/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0