Gokväll.

Eller näe, godnatt. Alldeles strax ska jag gå och lägga mig i den osköna sängen som står i det ostädade sovrummet. Soffan känns mer lockande.
Måste köpa en ny säng. Jag vill inte ligga som en korv i ett korvbröd längre. Sängen är för mjuk. Jag har ont i min rygg, jämt. Sen är den ful också och jag vill ha en sänggavel.
Fick en ide om en gammal dörr idag. Till gavel alltså. Jag vet att det är en gammal klassiker, men fan, det kan bli fint.

Kollade på ett hemskt klipp på AF igår och började storgrina. Nån blådåre slår en stackars kängru tills den trillar ihop. Varför i h''lvete gör man sånt??? Varför plågar man djur överhuvudtaget. Spån!! Koka lim på dom! Jag tål inte ens när folk sitter och pratar om att dom plågade grodor när dom var små, bla bla bla, slet vingarna av fjärilar, bla bla bla, dränkte kattungar osv.....prata aldrig om sånt med mig! Nånsin.

Om det är nån som bryr sig så gick ridningen bra igår. Med bra menar jag att jag inte trillade av. Att hästen gör som den vill är en annan femma.
Vi är ju sista lektionen och om man vill kan man beskåda när hästarna släpps ut i hagen över natten. Jäklar, vad pigga alla hästar blir helt plötsligt. Som kor på grönbete, ja ni fattar. Från trött ridskolehäst till crazy wildhorse på två sekunder. Fullt ös rakt ut i mörkret och lite gnägg på det.

Ska aldrig mer överdriva min svampplockning som jag gjorde i helgen. Kom och plocka på mitt ställe, fritt fram. Det är svamp överallt på tork. Har nästan lust att slänga hälften me jag måste hålla ut. Dom måste klara sig förbi förruttnelsestadiet och torka så pass att man kan smula sönder dom med fingrarna....detta googlade jag fram ska jag tillägga för det lät väldigt geek-talk.

Imorgon är jag ladda för ett vad som jag antagit. Jäkligt svårt. En burgare står på spel. Jag får inte slåss, mobba nån eller pika nån whatsoever. Ni vet inte hur min arbetsdag ser ut men det munhuggs en del, en hel jävla del. Jag har men för livet.
MÅSTE fixa det!

Nils i idol, vilket skämt!

/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0