Taadaaa!



Jag har äntligen hittat ett alldeles eget svampställe där det växer så mycket svamp att du knappt kan sätta ner foten utan att mosa dom. Ok, lite överdrivet kanske men det fanns massor! Jag är helt salig....har säkert plockat 4 kg svamp.
Vem fan ska rensa dom förresten?? Nåväl, det blir väl jag då.
Sån skillnad är det på svampställe och svampställe....dessa godingar är plockade i mina hemtrakter där jag känner till stubbar och sten....
Det fanns så mycket så jag kunde selektera bort de svampar jag tyckte var för små. Hittade EN gul kantarell.
Ge fan i mitt svampställe nu.....

Dagen har spenderat i Nybro där Pernilla bor, min gamla vän från komvuxtiden. Fick träffa lille Theo som är ett väldigt efterlängat  barn, världens goaste unge. Jätteglad var han fast han blev lite trött på slutet. Trots att jag inte träffat Pernilla
på ett antal år så var allt som vanligt.
Men ingen av oss sysslar med det vi hade som "drömyrke" på den gamla goda tiden. Varför genomled man ett tekniskt basår för? Usch för fysik liksom.....

Läste en konstig sak på nätet förresten. I Frankrike kan man sälja sin bostad men köparen får inte flytta in förrens säljaren är död. Väldigt smidigt för pensionärer som inte har råd att bo kvar i sitt hem. Sälj, men bo kvar tills du tuppar av. Detta är ju på gott och ont....man kan ju göra ett klipp eller så blir det en nitlott. En dam sålde sitt hem när hon var 95 år, sen levde hon tills hon var 122 år. då hade köparen redan dött, osis.

Nu måste jag nog rensa svamp =/

/Haua


Kommentarer
Postat av: Anna L

haha, roligt det där med att sälja sin bostad... ;-) och det där svampstället är du värd efter ditt envisa letande! kram!

2008-09-22 @ 19:10:13
URL: http://etilya.bloggspace.se
Postat av: Matilda

Antligen liksom, med svampen o de da va... Har hort att du har varit ute och letat som en dare. Tankte saga till dig att det ar lika bra att du aker hem till Knivingaryd for att vara saker pa att hitta, men lat dig hallas. Sen akte du dit iaf, naja far val gratulera till fynden. Skicka nagra pa posten kanske?

2008-09-22 @ 21:12:15
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0