Nya tag.

Då var påsken över. Gick ju riktigt fort och smärtfritt tack vare jobb på nätterna och sömn på dagarna.
Nu börjar arbetet med att vända dygnet och inte vara nattuggla längre. Det började inte bra idag, sov alldeles för länge vilket innebär att jag förmodligen inte kommer kunna sova inatt....tid att fundera, tid att surfa.
"Internet är för litet", ett uttryck myntat av en uttråkad strålskyddare...

Jag missade en hel del saker och happenings denna helg, kanske var en felprioritering, kanske inte.
När man sitter brevid en skattkista med pengar men inte har nån att dela den med så trillar nog poletten ner.
Och då är det försent....

Ikväll blir det nya balansövningar på hästrygg. Förra lektionen var riktigt kul, den roligaste hittills. Vad det beror på vet jag inte, kanske har det lossnat lite?
Det är många som frågar mig om golfen, hur det går, om jag gått några rundor osv....mest säger folk GE INTE UPP.
När ska det lossna i den sporten då? När jag ska jag kunna kontrollera mitt humör så pappa slipper skämmas för mig?
Golfens uppförsbacke är oändligt lång och har varit brant hela tiden för min del. Jag vill komma över kullen och springa med min golfbag fram till de andra som för länge sedan spelat "förbi" mig.
Det är så sabla dyrt med hobbys!

På väg mot nya hinder kan man säga....


Mitt träningskort som jag vann på tjejkvällen ligger fortfarande och tickar i köket. Hitta motivation till DET känns ju också som omöjligt.
Beach  och sen ett årtal har aldrig varit ett bekymmer för min del men det känns som att ska det bli av måste jag gå in i lokalen innan sommaren och innan solen skiner för mycket.

Nätterna har inneburit många sköna samtal med nattrötta människor.
Jag vet inte hur många skrattattacker jag haft pga trötthet, precis som när man var liten.
En kollega kom fram till att jag måste ha den perfakta sammansättningen av problem:
-Nr 1, jag kan äta VAD som helst utan att gå upp ett gram.
-Nr 2, på doktorn order ska jag undvika nyttig mat annars får jag ont i magen.

Dessa två punkter passar ju perfekt ihop. Så jag har inte tänk förut....den ena tar ut den andra. Tänk på det!

Angående mitt blåmärke, har fått många kommentarer om detta! Skall lägga upp ett nytt kort inom kort så ni får se statusen. Jag hoppas hoppas att det är borta till midsommar....men sakta går det.
Dåligt läkkött.

Skosamlingen, jag har ingen ork just nu att dra fram eländet. Folk har suttit och räknat på nätterna hur mycket pengar jag köper skor för osv, o my god.
Det blev en tankeställare.
Jag kan faktiskt inte svara ärligt på hur många par skor jag har exakt, men jag ska ta reda på det. Kanske inte är så bra för samvetet men kul för er som inte tror mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0