En får ju skämmes...

Utan att titta på nån statistik, besökssiffror eller annat ångestladdat så ska jag UPPDATERA bloggen.
Wiho!

"Bättre att leva livet än att skriva om det"

Mottot i sommar.

Jag har haft semester, märks det eller? Har jag varit sysselsatt? O yes.

Jag inledde min semester med en ROADTRIP, det var spättis och jag. Ida alltså.
Tog vårt pick och pack och drog. Bokstavligen.
Första stopp hulstfredsfestivalen. Stället där jag aldrig satt min fot eftersom bajamajor och tält inte tilltalar mig. Dofter som inte passar på människor skulle få mig att må dåligt. Mitt musikintresse är lika kasst som synen på en fladdermus. Vad skulle jag göra där?
Vad TREVLIGT det var! Fick genast ångest över att jag inte började hänga där när jag var 15 år istället för 29.
Bättre sent än aldrig.
Vi drack ÖL. Jag drack fler än Ida. Vi lyssnade på musik. Ida kan ju allt om alla band men jag kan nynna till vissa låtar.
Vi sov i min bil på en parkering.
Kändes det ballt? Ja, det gjorde det....
Så här såg jag ut efter 3 timmar sömn i bilen.

Har aldrig känt mig mer het.

Nästa stopp blev GÖÖÖTEBORG, hade som fun at Liseberg!
Vi sprang runt som barn och testade alla karuseller och jag var SKITRÄDD och skrek i ren panik många gånger. Vad har hänt? Förr var jag aldrig rädd för sånt där men nu är det jobbigt med höjder för att inte tala om allt som kan hända med karusellen...går den sönder så gör den ju det när jag åker den.
Ida åt sockervadd och jag spelade bort en massa pengar på alla möjliga tramsiga hjul och kastholkar. Skulle kasta ägg i en fågelholk....SÅ kass var jag på det så jag fick skämmas. Jag var ju inte ens full som vissa andra.
Jag vann i alla fall en daimpåse som jag INTE öppnade med en gång. Det ni.

Natten spenderade vi i Varberg vid fästningen eftersom vi hade fått tips om att det var bra. Det var ta mig tusan den sämsta kvällen att stå där. 3000 raggare hade nån form av träff i stan. Vart ska man burna och mäta hästkrafter? Jo, på vår parkering.
Varv efter varv åkte dom och skränade, dunkade plåt och knycklade ihop ölburkar. Raggarbrudar fnittrade och skrev om vart annat....där låg Ida och jag och försökte sova.
När Ida somnat blev jag ännu mer rädd, fick tvångstankar och var säker på att alla raggare skulle pissa på bilen och sen välta den.
Även raggare måste sova....vid 4 var det lugnt så även jag fick en blund i ögat.

Nästa anhalt....ULLARED. För första gången åker jag dit utan en lista som är lika lång som pappret på en toarulle. Jag kunde handla ändå.
3 par skor bland annat. Fuck.
Sen var kanal 5 där och gjorde TV-inspelning. Jag fick genast en obehaglig flashback till min förra TV-debut som slutade i smärre katastrof och förföljer mig än idag. Jag smög runt där mellan herrkarlsonger, våtservetter och pasta bara för att undvika dom. Aldrig mer går jag på den där....
Hur snygg är man i skitigt hår, noll smink och skrynkliga kläder? Är det roadtrip så är det. Inte läge för intervju i alla fall...
Vi tog ett bad i en lite pöl brevid parkeringen. Mitt första dopp! Vi tvagade våra trötta roaptrippkroppar i det iskalla vattnet och sen var vi som nya människor.
Bara att åka vidare!

Mot...

Köpenhamn.
Efter lite velande hit och dit kunde vi till slut enas om att det bästa var att köra över till storstan och sova i bilen även där. Sagt och gjort, vi betalade den hutlösa broavgiften. Hur funkar det där egentligen? Betalar man för att får komma in i Danmark? Sen måste du ju betala när du lämnar Danmark också. Finansierar vi bron på det sättet eller blir det fikapengar till dom sura tullvakterna?
Köpenhamn är underbart...vi firade Idas födelsedag på tivoli, åt en god middag och och vaslutade med årets dyraste öl på en pub. 100 svenska riksdaler kostade den. Inget man häller i blomkrukan direkt, man dricker upp även om den är avslagen.
Sovplatsen blev vi en vacker kanal....jättemysigt. Ännu mysigare på morgonen när Ida kliver ut ur bilen i trosor och linne och en fet turistbåt med 150 proppmätta människor åker förbi med kameror i högsta hugg. Undrar hur många kort det är tagna på byggnaderna från 1700-talet? Känns som linserna riktades på Ida där i några sekunder :)

Ida, påklädd vid kanalen i Köpenhamn.

Finalen på hela äventyret blev Skanör. Hade aldrig varit där och det var helt otroligt fint. Klarblå himmel och vit sand. Vi låg och pressade nästan hela dagen innan det var dags att åka tillbaka till verkligheten...

Tack Ida för en supertripp!

Vad har vi lärt oss?
-Alla i Göteborg heter Glenn.
-Ida var en gång ihop med Lars...SORT OF.
-Man kan sova i en bil.
-Man kan lätt lära sig älska räkost på en pågenlimpa.

Det här var bara början....

/Haua



Kommentarer
Postat av: Lisa

Fy skäms på er båda! Ni har varit i mina trakter utan att höra av er... skulle kunnat erbjuda en sovplats och en dunderfrukost. Nåväl ni kan spara det erbjudandet till nästa roadtrip. Kram Lisa

2009-08-03 @ 16:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0