Med grus i munnen...

Min speedwayoskuld är tagen.

I december inhandlades min biljett som gick på en ganska stor peng. 15 augusti gick GP av stapeln i lilla Målilla.
Samhället med 1500 invånare som på några timmar får en folkmängd på 13 000.

Jag var en av dom.

Hur syntes det att jag var nybörjare? Ingen regnjacka. Det regnade. Öppna obekväma skor som var inhandlade i NY för en dyr peng.
Alla andra gick i träningsoverall, regnjacka och bekväma vattentäta skor.
Hur ska man kunna veta sånt?
Pia var so kind och lånade ut sin väldiga skära jacka till mig. Men den insmugglade ölen i hennes strumpor behöll hon för sig själv hahahaha...den metoden var fan bättre än min sprit i en imsdalflaska.

Det var folk, det var fest. Så mycket fest för en funktionär så han knappt kunde stå men vad gör väl det? Det är ju GP.

Det är klart att det är spännande. Jag vet ju inte vad som ska hända. Vad liten banan var. Vad mycket folk det var. Vilken lång kö till damernas toalett det var.

När vi sitter på plats (jättebra platser) så pågår förberedelserna för fullt ute på banan. Den geggiga banan ska prepareras inför loppen och det sköter två stora grävmaskiner.

Varv efter varv kommer dom och kör och med väldig presition så tippar dom en perfekt mängd grus i hög fart och det finns inte tillstymmelse till minsta litet gupp där ute. Hade jag skött det där hade det blivit en tippning i form av en fet hög, ett blivande gupp kan man säga...

Pappa är så imponerad.

-Dom är grymma med dom där maskinerna!
-Dom är för jävliga till att köra alltså...

Han följer grävmaskinerna runt runt.

-Kolla skopan, det jippar och ändå blir det jämn ström på sanden...

Han pekar ut mot banan men samma entusiasm som om vi precis hade fått syn på ett lejon på savannen. Men det är grävmanskinerna han vill visa...som för fjärde gången kör ut på banan med nyss påfylld skopa.

-Ja pappa, dom är skitbra. Verkligen.

Speedway i säg var väl inte direkt underhållande, men så var det dålig speedway också. Bara 3 omkörningar. (Vem håller koll på det??)
Har ni sett flickorna? Dom som har nån funktion fast jag vet inte vilken. Dom som har HELT fel klädsel för att vara på en speedwaybana, ja sämre kläder än vad jag hade.
Tajta byxor, korta toppar och högklackat. Deras jobb går ut på att vifta och snurra lite med ett paraply i matchande färg som förarens hjälm.
Waz up whit that??
Stackarna sprang fram och tillbaka till mållinjen lika många gånger som det var heat. Det var många. Vinkade glatt, putade med mun och bak och slängde med de blonda håren.
Är männen ärliga när som säger "jag har alltid undrat vad det där är bra för"?

I ett rent dampanfall så tog jag mitt paraply som det stod OKG på, fällde upp det och struttade runt och lekte startflicka.
Uppskattat!

På vägen till bilen hetsade jag pappa och sa att han skulle välta en bajamaja med dörren neråt.
Han bangade, synd.

En väldigt trevlig lördag i alla fall!

Och tack Jocke för skjuts! Guld värt!

/Haua


Regnigt Målilla...

Kommentarer
Postat av: Fikakungen

Anytime fröken!

2009-08-17 @ 08:48:54
Postat av: Petra

jag var oxå där med öppna skor och tunn jacka....men min käre far hade tänkt på mig oxå och vips sliter han upp en regn jacka storlek XL till mig och honom själv :)

2009-08-18 @ 11:40:08
Postat av: haua

Hahaha, pappor kan :) Visst var det kul petra? Gillade du också grävmaskinerna och brudarna med paraplyer? ;)

2009-08-18 @ 12:25:53
URL: http://haua.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahaha.....min far var lite bekymmrad över att traktorerna som "plattade" till banan körde åt fel håll (?!) var det något som din far la märket till?? tydligen måste nån annan nämt det för sista heaten (heter det så?) så körde de åt "rätt" håll iallafall...puh!.......och de stackars flickebarnen....det måste ha varit svinkallt i dessa små toppar och det var ju inget väder för att slänga med håtet direkt.....men det roliga var att ALLA grabbar runt mig inte ALLS förstod funktionen med deras tjejer och paraply.....yeah right...hahaha

2009-08-19 @ 12:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0