Mitt sko-öga...

I en djungel av begonior, ormbunkar och penseér så jag idag världens läckraste sandaler. Jag skulle inhandla nya växter till mitt bo, besökte buketten och fick syn på DOM.

Sandaler i ljust skinn med remmar som sträckte sig långt upp på vaden och slutade i knähöjd. Så fina. To die for.

Varför frågade jag inte ägarinnan vart hon hade inhandlat dom?

Därför att hon hade nog gått i pension för flera år sen, hennes vader har nog aldrig sett solen och åderbråck och blodkärl slingrade sig om vart annat som en klätterväxt längs hennes ben.
Hon var puckelryggig och hade tantkrull och en blommig vid kjol.
Hade säkert köpt penseér till gravarna där alla hennes vänner ligger numera.
Hur hamnade sandalerna på henne? Vem har hjälpt henne att inhandla dom. Hon ska ha ECCO med skön sula, inte läcka heta gladiatorsandaler.

Lyckans ostar till barnbarn som får ärva sen.

WHY!

Dagens chock för mig.

/Haua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0