Pengarna som försvann...

Igår åkte jag till Kalmar lite spontant. Det ska man aldrig göra.

Jag slog nåt personligt rekord i pengabränning.

Först hälsade jag på Ida och inhandlade en ny kamera och ett finfint soundsystem till datorn som jag för övrigt installerade alldeles själv. Mäkta stolt!
IKEA tog några tusen av mig också. Hittade en massa "brahasaker". Jag gick där inne på helspänn och sög in alla intryck tills jag fick ont i huvet och gick ut och köpte en korv för 5 kr. Korven kostade lika mycket som en kökshandduk jag hittade i en fyndlåda. Kontraster.

När jag skulle gå till bilen kände jag mig jagad redan innan jag lämnat bygget. Jag sneglade diskret bakåt och såg en man komma rusandes med en vagn full av kassar. Han gick verkligen snabbt. Han var ifatt mig på två sekunder. Men han ville inte mig nånting. Han var sur.

I entren ligger nån form av galler på golvet som gör att vagnarna ruskas och skakas lite om man inte kör försiktigt. Där tog han sats och halvsprang ut från IKEA.
RASSELRASSELRASSEL, KLIRRKLIRRKLIRR.

Efter kommer hans fru/flickvän och skriker:

-TA DET LUUUGNT. JAG HAR PORSLIN DÄR I FÖR FAN!

Hans mun va såå ihopknipt. Han kutar ÄNNU snabbare med vagnen. Han vill därifrån, hem till sin soffa och kolla på friidrott.

-MEN HÖÖÖR DU VAD JAG SÄGER??!!TA DET LUGNT!!

Hade jag inte sett honom hade jag trott att det var ett barn som fick tillsägelse efter tillsägelse.

Anledningen till att hans bihang inte hinner ifatt honom är dels för att han har fart som en maratonlöpare och dels för att hon släpar på deras nyinköpta ryamatta. Hon är lika lång som mattan och den släpas i backen.
Jag fårstår hennes panik.
Han kanske slipper följa med till IKEA i fortsättningen?

Hahahahaha, det är ju så svensson.

Innan mitt besök i butiken skulle jag på toaletten. Jag ställer vagnen utanför  och det tar max 3 minuter. Inte ens det. När jag är klar och kommer ut ser jag en tjej norpa min vagn mitt framför ögonen. Min vagn med min femma i sig.
Men va f...

Jag går fram och frågar om det är hennes vagn.

-Näe HAHAHA!

-Eh, då är det min vagn. Den stod här.

-Jaha, HAHAHA!

HAHAHA, på dig då tänkte jag. Hon måste varit nervöst lagd. Men hon såg normal ut.

Nattjobb för mig i veckan. Så formodligen noll bloggande. Så ni vet tappra fans.

/Haua

Kommentarer
Postat av: Ida

Hahahaha!!! Så jävla roligt! Ser framför mig hur den här stackars människan högröd i ansiktet försöker ta sig till bilen i ljusets hastighet :)

2009-08-19 @ 09:06:36
URL: http://www.vinterflickan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0