Åsa Blåst.

Jag sitter med skägget i brevlådan nu. Skrattar bäst som skrattar sist. Tji fick jag liksom.

Mitt tandläkarbesök hos åsa, som jag lovordade och tyckte verkade reko och som har rasat på min innelista till en icke existerande placering gick inte bra.
När dom frågade på jobbet hur det gick kunde jag ärligt säga INTE BRA.

Hon har blåst mig och eftersom mina kunskaper i tandborrning suger så kunde jag inte säga emot henne. Jag kunde inte argumentera eller protestera. Bara snällt betala så hennes barnbarn får julklappar.

Min lagning som var trasig skulle ersättas och tandsten skulle bort. Det har jag dokumenterat och även prissatt.
2138 pix.
Taget.

När hon efter nästan en timme var nöjd med tanden så slog hon ihop händerna och sa:
-Ja, då var vi klara!

Men tandstenen då? Det enda jag kan tycka är skönt hos tandläkaren.

-Eh, jahopp *mummelmummel*. Jaaa, det ser jag att vi skulle tagit också. Jag bokar in en ny tid till dig. Det är ordning och reda med patienterna, trallade hon.

What?? Måste jag åka ner igen? Det skulle ju göras i samband med det andra? Och när jag ska betala blir priset 3320 spänn.
Vad händer?

-Ja, alltså....arbetet med tanden blev mer omfattande än jag trodde först.

ÅH DU DIN LILLA KLÅPARE

O no!! Fick du borra bort en halv millimeter mer?? Gick det åt en tusendels gram extra med lagning? Gick borren i diamant sönder? Råkade jag sparka på din fula röntgenmaskin? Har du pms eller snodde nån din matlåda vid lunchen?

Jag betalade, fick en ny tid (aldrig i livet att jag går dit) och sen gick jag. Jag gick med bestämda och arga steg rakt in i tokiga tures härliga värld. Där löpte jag godis för 90 kr och kände mig som en vinnare. Måtte den sabla lagningen hålla nu då lille Åsa, jag ska se vad du går för.

Jag har blivit lurad.

Vaknade idag och mindes gårdagens fadäs, bet ihop och faktum är att jag inte ens kan bita ihop längre. Den lilla skatan har lagt i för mycket lagning så det tar emot.

-Hahahaha, man kan inte förvänta sig nåt annat för det priset, säger pappa.

Åh, hon som var så trevlig. Kunde hon inte varit human också?

Vi ses aldrig mer Åsa. Känn dig blåst.

/Haua




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0