Kyla.

Har glömt hur kallt det kan bli i Sverige. Men nu när det är bistert så känns det att man lever.
Det sticker i ansiktet och häromdagen gjorde jag misstaget att gå ut med halvblött hår. Dock hade jag mössa men håret frös till is på nolltid så det kändes som jag hade en spagettiperuk.

Lägenheten har kallhyra på vintern och väldig varmhyra på sommaren. Varför kan det inte vara tvärtom? Funderar allvarligt på att ta katterna och flytta in på kontoret. Där är det ok temperatur. Annars tuffar elementen för fullt i lägenheten men det enda som händer är att växterna i fönsterna torkar upp och får värmeslag.
Märkbar är väl kylan när gäster fryser när dom är här.
Själv är man väl härdad och vad vid att gå klädd i 5 tröjor och 3 koftor.

Har dagen till ära varit ledig! Och snart vankas julledigheten. Overkligt men nära! Allr som är inbokat är 2 fester och en uteritt. Sen nån jäkla ölhävartävling som lillasyster anordnat.

Åh, vilket miffoinlägg.

Förresten blev det äggen i år igen. Gutt mos.

/Haua


Kommentarer
Postat av: Tilly

Jag övar redan inför ölmästerskapet! Ikväll blir det nog en Mariestad. Jam jam!

2009-12-22 @ 21:31:11
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: Ida

Men JAG då? Ni har väl inte glömt mig?!!

2009-12-23 @ 20:25:12
Postat av: Tilly

Du är hjärtligt välkommen att joina oss Ida, känns bättre ju fler man slår ;)

2009-12-23 @ 23:31:27
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0