Återställning.

Hemma i Svea rike igen. Känns sådär, mest pga vädret tror jag och lite att man måste jobba igen.
Det tar ca två timmar att bli av med lyckoruset från resan....det blåser av mig och sen känns det som man aldrig
har varit iväg.
Helgen är snart över och ångesten börjar krypa på.
Det blev lite jobb för min del igår, måste fylla på bankkontot igen inför framtida resor.

På väg hem från jobbet körde jag förbi en skadad älg som låg på vägen. Ok, jag gillar inte älgar men att ligga med brutna ben på vägen i regnet är inte kul och det förtjänar ingen.
Jag stannade lite längre fram hos tjejen som kört på den och hjälpte henne att ringa polisen, tröstade henne, ringde hennes syster mm....en konstig gubbe hade också stannat men han brydde sig inte om henne alls men man reagerar ju olika i såna situationer. Han tjuriga fru satt kvar i bilen utan att bry sig. Hon kanske var rädd iofs.
Tur att jag stannade i alla fall för ingen hade mobil.
Det kom några danskar (tur) med laddade gevär och sköt älgen så den led bara i 10 minuter och sen kom polisen efter 30 min.
När jag såg hennes bil med allt glas, alla bucklor och allt älghår överallt så tänkte jag på hur skört livet är.
Det kunde gått mycket värre. Hon kunde ha dött.
Jag tror jag körde hem i 40 km/h sen, usch.

Kör försiktigt!

/Haua

Kommentarer
Postat av: iivii

Oj, ja man lär sig att se med nya ögon. Det var en otäck historia.

Ta hand om dig!



Kram

2009-02-09 @ 00:04:31
URL: http://captainiivii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0