En Hanna-dag....

.....som alla andra.

Ingen skillnad mot nån annan dag förrutom att mitt namn stod i tidningen. Tack för gratulationen här i bloggen, inte dåligt!

Med hög temperatur i kroppen tvättade jag bilen häromdagen. Det ska man inte göra när det är minusgrader.
Men jag slet som ett djur och blev helt anfådd till på köpet.
Bilen blev jättefin.

idag skulle pappa och jag åka till allgunnen och hälsa på mammas moster.
Gick det att öppna bildörren?? helt igenfrusen.
Min långa stubin blev väldigt kort för jag gillar inte när andra har rätt.
-men jag saaa ju att bilen skulle frysa om du tvättade den....
-jaha, och??

Det tog en timme och tjugto minuter att komma in i bilen. Och då kröp jag in igenom bakrutan som en valross för jag fastnade i nätet såklart och hamnade med huvudet på golvet och benen rakt upp. Men innan dess hade jag eldat på alla låsen, eldat på nycklen, använt upp en hel låssprayflaska och eldat slut på två tändare. Snö i all ära men måste det vara så kallt??
Jag var rabiat.

Bilen startade i alla fall och väl framme i allgunnen så var faktiskt bildörrarna upptinade så jag kunde kliva ur bilen som en vanlig människa gör.

Det var min namnsdag.

Förresten fungerade inte tvn idag heller...förmodligen pga av dörren upp till taket varit öppen så tv-boxen stod i 10 minusgrader. va? Ska inte dagens elektroniska saker tåla sånt?
Dåligt.

tyvärr glömde jag kameran när jag kämpade med bilen för brittas boende är helt unikt och dessutom var det jättefint snölandskap idag med klarblå himmel som jag borde ha fotat.
Nåväl, det blir fler gånger.
Pappa hade köpt med sig semlor men britta hade blivit laktosintolerant stackarn, hon ville hellre haft en fläskkorv av pappa.....

/haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0