Nya tider.

42 besökare. (känner jag så många?)
Vilka är ni?
Hjärtligt välkomna och den biten, jag är helt stum.

Idag har jag fixat internet. Säger man så? Kim tog med sig det mobila bredbandet och vips var man helt bortkopplad från verkligheten några dagar.
Alldeles själv installerade jag det. (en idiot skulle fixa det galant men ändå)

Här och var i lägenheten ligger katter utslagna av värmen. Ibland swischar något annat djurlikande förbi...dammråttor stora som halvårsgamla kaniner.
Jag hade ingen dammsugare förrens idag då jag ängat hela kvällen åt att åka runt i denna lilla stad för att köpa en.
Det är ju jättekul att shoppa, spendera pengar men köpa dammsugare? Nja.
Och vem tänkte till vad det gäller dammsugarpåsar? Ingen problemlösare i alla fall, snarare en problemskapare.
HUR kan man producera dammsugare och skapa nya påsar till alla nya modeller? Kolla bibeln på maxi där det står vilken påse som är till vilken modell.
Tjejen jag bad om hjälp ringde en annan kille 3 ggr på en minut.
-Kom nu!
-Kommer du?
-Nä, det kan vänta, kom nu istället.

Gav jag ett stressat intryck? Jag var ju softish och ville bara ha påsar till min nya snabeldrake. Det fick jag också.
En påse kostar 20 kr. Som hittat.

Häromnatten (fredags) när jag gick hem från mitt extraknäck "soptant i öltältet" så plockar en dam upp en massa skräp på trottoaren.
-Det ska vara fint till butikerna öppnar, mummlar hon.

Jag tänker genast en av mina vanligaste förekommande meningar "hon/han är inte som hon/han ska va"
Eller är hon en bättre medborgare än mig?
Jag plockar då inte upp skräp på gatan en fredagnatt. Pizzakartonger, ölflaskor och påsar får ligga tills nån sommarjobbare från kommunen kommer och tar upp det.

Samma dam serverar tydligen pizza på ett hak här i stan på lördagar.
Jävlar så ilsk, en riktig kommendora.
-FLYTTA KÖÖÖÖN, JAG FÖRSÖKER SERVERA HÄR!!

Finalen kommer på söndagen då jag är en skollinjalslängd ifrån att köra över henne när hon kommer och cyklar.
Jag kan se hur hon gestikulerar och hötter med näven åt mig.

Jag vet inte vad hon heter men det känns definitivt som att vi känner varandra vid det här laget.
Damen med den skitfula hockeyfrillan.

Nähä, dags att göra nytta kanske.

/Haua

Kommentarer
Postat av: Klas Klasson Ohlsson Jonsson

det är bäst att vara anonym hehe, det blir roligare så , kanske är jag kassören i din närmaste ica affär, eller postmannen som delar ut post i din trappuppgång .. eller en jobbarkompisar... man vet aldrig..

Förresten fint ord för damsugare du har "snabeldrake" haha fick mig ett gott skratt.

2009-07-11 @ 13:55:28
Postat av: Ida

Eller kan man göra den småländska varianten & tömma påsarna för hans tills pappen är så utnött så dammet åker rakt igenom & bränner motorn på snabbeldraken, inte lika roligt kanske :)

2009-07-23 @ 17:21:06
URL: http://www.vinterflickan.se
Postat av: Zandra Woxö

Ha ha ha... Tror jag vet vem mystiska damen är... Visst har hon blå el grön mascara, kajal och ögonskugga och är som tagen från 1985???

2009-08-06 @ 01:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0