Helgslut.

Är återigen hos pappa, täcket är framme i soffan och kudden är på plats.
Jag har blivit bjuden på söndagsmiddag, falukorv och makaroner. Hur gott är inte det?

Pappa har varit och handlat...innan han åkte frågade han om jag ville ha nåt.

-Ja, en påse med naturchips tack, helst vanliga lättsaltade.

Pappa kommer hem med chipsen, en påse ICA:s grillchips.

Far är rar.

Idag har jag hunnit med inte en utan två fikastunder. Den ena i Nybro och den andra i Hälleskalla. Väldigt trevligt! Fattar bara inte varför jag lyckas pricka in ALLA soldagar? När solen skiner far jag runt i min bil och våldgästar folk. I sommar kommer jag se ut som ett lakan. Ett genomskinligt lakan.
När semester kommer regnar det säkert, min vanliga tur.

Måste bara nämna en vän som har fått två fina räkningar från ONOFF. Nån har skaffat kreditkort i hennes namn och handlat för 11 500 kr. Jämför man detta dilemma med min väderångest så bleknar den.
Hur FAN kan folk?
Måste man inte visa leg när man skaffar såna här kort?
Sista idioten är inte född.

Imorrn är sista fotbollsmatchen med korpenlaget. Nu blir det tomt på måndagar också, suck. Vi går på säsongsvila med tabelledning och ett glatt humör.

Idag på fika nr 1 kom jag och tänka på en annan incident som min far var inblandad i.
Han är ingen krogmänniska kanske men har väl varit ut i svängen ibland.
En helg var mingelbildskameran framme och vips så hamnade han på mingelbilderna på kalmarcity sidan. Detta upptäcktes av en vän till syrran som ringer småland och meddelar upptäckten.

Pappa blir rabiat och väldigt ängslig och ringer mig och ber om hjälp.

-Haua lelle, pappa är med på nån sida på nätet. Det vill jag inte vara. Kan du hjälpa mig att ta bort kortet? Hur gör man? När fan tog dom det där kortet egentligen?

Jag svarar efter bästa förmåga....det är bara att gilla läget. Vet ej om han varit ute på stan sen dess.
Mycket kan jag men inte plocka bort kort från mingelsidan i kalmar län. Tyvärr.

Imorrn jobb i vanlig ordning.

/Haua

Kommentarer
Postat av: Tilly.

Näää, pappa lelle.

Men får dom reda på att man heter östergren så blixtrar det ju till snabbare än man hinner blinka...

2009-06-15 @ 08:53:10
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: emma

Haha, du e underbar vännen! Fan vad skoj du skriver:) Å vilken rolig familj:) Puss

2009-06-16 @ 12:42:36
Postat av: Klas Klasson Ohlsson Jonsson

kom igen hanna lite nya blogginlägg snart hoppas jag ;D !!

2009-06-29 @ 16:33:51
Postat av: Therese

Har du tagit sommarlov??

2009-07-01 @ 21:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0