En annan värld...

Nyss hemkommen från minglet nere på våning 1.
Det är verkligen en annan värld...det är kostymer, det är bubbel, godis och en massa fina blommor. Fan, man kanske skulle haft med sig en blomgrupp för 400 spänn?

Alla kom fram och tog i hand, tittade mig djupt i ögonen och frågade vad jag sysslade med.
-Konsult?
-Nyanställd på inspecta?
-Jobbar du i projekt?
-Siemens kanske?

-Host, host, näe, jag städar trapphuset. Vart fanns snittarna nånstans?

Sen kunde jag ju tillägga att när jag inte städar trapphuset så är jag strålskyddstekniker på OKG. Phew!!

Väldigt trevlig tillställning trots dresscode frack (typ). Till och med Stig, min gamle granne var nere och tog sig lite bubbel. Med sig hade han sin dotter på 67 år.
Jag drack jordgubbschampange, åt snittar och nötter och försökte smälta in i trots min bruna kofta och blå jeans.
Åt inte en enda godisbit! *dunk i ryggen på mig själv*

Helt klart ett ypperligt tillfälle att knyta kontakter i alla fall...för dom som behöver.


Oj, vad kul vi har!


/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0