En pappas oro....

Jag ligger i soffan hemma hos pappa...

Vi har precis ätit och pappa ska lägga sig till ro i soffan med sitt täcke och sin kudde. Men något stör hans sinne. Jag ligger i tvåsitsssoffan och undrar varför han far upp och ner hela tiden.
Huvudet far som som den där galna fåglen i kalle anka på julafton.

-Men va fan...
-Det är ju sanslöst...
-Har dom inte mer på sig?
-Dom är påverkade va?

Jag undrar vad pappa muttrar om.

-Kom här och kolla.

Jag reser mig upp och går fram till fönstret. Där står ett gäng ungdomar (barn, om man jämför med mig) Dom är lättklädda och påverkade.
Pappas oro beror på flickornas lättklädda outfitar. Jo, jag håller med. Men jag är ju härdad och uppvuxen med det. Sådär klär sig alla. Utom jag som på senare år har fått väldigt svårt att hitta kläder som täcker mig. Visa hud är inte min grej.

-Men fy satan, hur kan dom gå sådär? Och vrickar dom inte fötterna i dom där skorna? Pumps heter det va?

Pappa hänger bakom gardiner och bannar på mig att jag stirrar för uppenbart i fönstret. Dom kan ju upptäcka mig. Nej, dom kan inte upptäcka för dom har fullt upp med att vifta mygg utan att spilla ut cidern.

-Sen kommer dom ju frysa ikväll också, muttrar pappa innan han lägger sig på soffan igen.

Jag föreslår att han ska öppna fönstret och erbjuda lite kläder...

Pappa, var har du varit dom senaste 10 åren?

En högstadiedress? Akta mufflan...

/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0