Min bästa idé.

Gårdagen innehöll jobb (såklart) och på kvällen vankades det fest med temat 20-tal. Kul och annolunda och såklart väldigt lyckat.
Först trevlig förfest hos emma och sedan kalas i det glada 20-talets anda i en lokal där jag aldrig varit förr.

Fagra damer i fina dresser...


Kanonnöjd med min hatt...

Vad hände sen? I yran och glädjen så blev det alkoholintag utan dess like. Jag kan lätt rabbla vad jag drack men vissa dagar tål man och andra dagar kanske man borde hållt sig till vatten.
Jag hade en dålig tåldag.

Förståndig som bara jag kan vara så vandrar jag hem strax efter ett för att unvika att jag gör bort mig eller nåt. Väl hemma så är jag trött på mitt berusade tillstånd och bestämmer mig för att ta en uppiggande dusch.
Allt åker av UTOM min fina hatt, den behåller jag på.
Förmodligen blir det jobbigt att stå i duschen så jag lägger mig ner.....och somnar. Det här är så inte jag.

När jag vaknar är klockan 06.30 på morgonen. Alltså hade jag sovit i duschen i 4,5 timme. Mina fingrar var så russinskrynkliga att det gjorde ont att ta i saker.
Problemet var att jag sov med ryggen mot hela golvbrunnen och orsakade därför en smärre översvämmning i badrummet. Vattnet var centimeterhögt i rummet och hade runnit ut och blött ner min klädhög som låg utanför. Bella sitter och tittar besviket på mig och önskade förmodligen att socialen skulle komma och hämta henne från denna misär till hem.
Vad hon såg var mig, näck med en fånig hatt på huvet liggandes i badrummet med en fontän över mig. Mascaran hade runnit i hela ansiktet.
Det bella var mest missnöjd med var att jag på nåt sätt hade fyllt HELA kattlådan med vatten. Hur??

Godmorgon Hanna.

Med huvudvärk från hell fick jag alltså hänga kläder på tork, städa upp översvämmningen och byta i kattlådan. Sen gick jag och la mig igen, i sängen, med hatten på.

Lite intressant är dock att i vanliga fall när jag duschar så finns det varmvatten i 3 minuter. Denna rekorddusch på 4,5 timme i varmt vatten kommer aldrig att inträffa igen.

Nu är klockan snart 8 och jag börjar bli människa igen.

/Haua


Kommentarer
Postat av: Anna

Ojoj, det låter som du hade en tuff kväll :D Kan verkligen se det där framför mig... haha. nästan värre än storyn om skinkan som täppte för golvbrunnen. Bra story när man ligger hemma sjuk. Kram på dig!

2009-11-29 @ 20:48:01
Postat av: Mia

Kära Hanna! Vad skönt att du inte drunknade i duschen!!! Ett förslag - duscha aldrig efter en fest - eller ta inte in så himla mycket dricka så det blir risk för drunkning...Hälsningar från Lisa & Frida - vi var på Malmö-besök i helgen.

Var rädd om dej - kramar från draken (Rikard kallade mej det i helgen - vad det nu kan betyda) Mia

2009-11-29 @ 22:07:50
Postat av: Mia

Kära Hanna! Vad skönt att du inte drunknade i duschen!!! Ett förslag - duscha aldrig efter en fest - eller ta inte in så himla mycket dricka så det blir risk för drunkning...Hälsningar från Lisa & Frida - vi var på Malmö-besök i helgen.

Var rädd om dej - kramar från draken (Rikard kallade mej det i helgen - vad det nu kan betyda) Mia

2009-11-29 @ 22:08:13
Postat av: Loppan

Jag säger då de.. även di gamle kan..

2009-11-30 @ 01:17:43
Postat av: Fikakungen

Om dina arbetskamrater läser här e risken att den här måndagen blir lite dryg....

2009-11-30 @ 05:25:54
Postat av: haua

Det var en tuff natt för mig. Jag vill tacka livet :) Ska aldrig mer dricka eller för den delen duscha (jo kanske)

Kram på er!

2009-11-30 @ 09:10:37
URL: http://haua.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Tur att du inte föddes med underbett som din far har. För då hade du drunknat lille vän.

2009-11-30 @ 14:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0