091011

Dagens datum är lite coolt. Väl?

Min AP hade vänligheten att boka tvättstugan åt mig innan hon drog. Hela dagen.
Jag ska tvätta så in i....

När jag var liten, typ 6 år så var jag väldigt missnöjd med mitt namn. Hanna. Så tråkigt. Jag gick i en klass där alla tjejer (nästan) hade minst en tjej till som hette samma namn.
Jag kände mig ensam. Inga smeknamn fick jag heller. Förutom Haua då som kom till av en syster med talproblem.

Jag satt på mia och klasses altan och beklagade mig.
-Jag ska byta namn.
-Jasså, sa mia pedagogiskt. Vad ska du heta då?
-Carola.

Tack alla vuxna i min omgivning som inte lät mig genomföra detta byte. Jag vill inte bli förknippad med ett freak som helreligösa Carola. Thank God.

Nu har jag snart hetat Hanna i 30 år. Sjukt. TRETTIO ÅR. Smaka på den.

/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0