Grillfest med kånkelberrys.

Kalmar FF och deras häng, alias kånkelberrys. Jag har hejat i otakt och frusit min magra bak av mig på en menlös FF match.

När Kalmarposten gjorde stan och frågade inbitna kalmarbor om de kunde nämna några spelare i Kalmar FF så blev jag lite kallsvettig. Inte för att tidningen frågade mig men OM dom hade gjort det hade pappa adopterat bort mig pga okunskap.
Förra sommaren kunde jag inte nämna EN ENDA spelare i laget. I år har jag lärt mig att han som får ha handskar på planen heter petter. (tror jag)
Och så bröderna Elm...men dom stack.

Jag lovade i ett svagt ögonblick en gång att tända grillen hemma på balkongen på kolonigatan i Kalmar. Resten av familjen skulle på fredrikskans och titta på karlar i Danmarks färger.

Ett litet uppdrag.

Solen sken och jag hade fått min nya H&M katalog. Det var frid och fröjd och läget under kontroll.

I god tid hämtade jag kolen som enligt instruktioner stod utanför lägenhetsdörren och förberedde med tändvätska så det fick dra sig lite.

Magkänslan sa att det var dags för fyr men inget hände....inget. Inte ens rök. Jakten på den perfekta glöden började illa....jag maxade med mer tändvätska och försökte igen.
Fjutt och fjutt och fjutt.
Inte ett liv i grillen och snart kommer hungriga kånkelberrys hem och ska grilla korv.
Sabla kol och sabla grill och sabla sol som bränner mig på ryggen när jag försöker tända.
Mera kol och mera tändvätska.
Sen kom jag på att jag behövde vifta lite för extra fjutt. Jag tände på och vevade frenetiskt med min klädkatalog.

När familjen kommer hem står jag med rökpelaren från hell på balkongen och alldeles svart om händerna och svettig i pannan.

-Hur gaur det haua?

Dom kommer upp på balkongen och ser lite missnöjda ut.

-Skitgrill, det vill inte ta sig men nu ryker det i alla fall så det blir nog bra.
-Men vad har du hällt i grillen??
-Amen...kolen!! Vad tror ni? Jäkla skitkol från konsum....skitsvårt att få fyr.
-HAHAHAHA!! Du har ju tagit fel påse....det där är ju den gamla kolen.

Jag har ägnat 35 minuter åt att få eld på utbränd kol. Verkligen lyckat. Verkligen rökt.

Grilla är för killar. Jag tar disken.

Grillning på kolonigatan!!

/Haua


Kommentarer
Postat av: Gunnar Wengelin

Amatör.



Gunnar Wengelin

CEO / Kundansvarig

070 - 561 20 08

[email protected]



2009-10-09 @ 20:40:50
URL: http://www.grillkol.se/
Postat av: Haua

HAHAHAHA! Svar: Ja.

2009-10-09 @ 20:49:28
Postat av: Haua

2009-10-09 @ 21:30:22
Postat av: Tilly

Kånkelberries,

inte kånkelberrys.

Klåpare.

2009-10-10 @ 17:32:25
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0