Stek och päron med grädde.

Söndagsmiddag hos far och hans underhuggare Emelie.

De lärde de tvista. Vi är två läger. Jag och min aupair mot far och hans inneboende.
Vem har bästa rutinerna?
Vem lagar godaste maten?
Vem är bäst på att städa?
Vem putsade fönserna senast?
Vem går upp tidigast på morgonen?
Vem kan koka soppa på en spik?

Jag och AP prioriterar fest, pappa och Emme uppskattar lördagar med youtubeklipp, fläskfilegryta och lite ostbågar som grädde på moset.

AP och jag får inte äta oss mätta när vi är bortbjudna. Söndagssteken ska även räcka till pyttipanna imorgon till Emme och Far så tji får man.
Men ärtor och sås är också gott.

Emme och pappa kallar oss för "främmat".

Min AP hittade en fudge i soffan igår som hon åt upp. Hur länge den legat där och hur många gånger pappa suttit på den utan karlsonger vill ingen veta.
Än är hon inte magsjuk.
Vet inte hur jag ska få fason på henne. Hon har fri tillgång till mat men äter ändå rester hon hittar i soffan.

I  fredags blev det lite afterwork på Hotel Ett. Väldigt trevligt. Sen fördrink hemma hos oss, sen lite kråkan, sen lite abbes och sen lite cecil och sist men inte sämst knäckebröd och bakistabletter hemma hos oss.
Väldigt nice....med stort N!

Ännu en helg i kalmar bara några 100 meter ifrån alla affärer....och jag har INTE varit där. De har inte haft äran att få besök av mig.
Nu börjar jag bli orolig. Kanske kommer mitt kontokort spricka snart?

Nu ska jag och min slav hem till Oskis. Där får vidare uppdatering ske då jag även vill dela med mig av bilder.

/Haua

Kommentarer
Postat av: Loppan

du borde skriva en bok ;) du skriver så förbannat bra hanna! hahahaha la mig raklång på golvet och skrattade

2009-10-04 @ 20:57:57
Postat av: Tilly

fudgen hittades inte i soffan, och den var faktiskt färsk.

2009-10-05 @ 07:35:23
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0