Upprörd?

Igår, i ruset, i dimman fullkomligen exploderade jag mitt i ett samtal som handlade om mitt jobb.

Harrys var supertrevligt! Inte så mycket folk men vad gör det när det finns goda pina coladas? Och trevligt sällskap förstås.
Fixade in lillasyster (med de lårhöga stövlarna) Nej, jag sög inte av nån. Det räckte med att fråga vakten.

Inne på harrys är köttmarknaden som den alltid varit. Gillar inte när män drar mig i hårt dock. Testa nåt annat är ni snälla.

Envisa män som ska bjuda på drinkar och "gissa fel" på ens ålder.
-VA?? Är du 29 år?? Hade gissat på 23 år *blinkblink*

Äh, dö.

Anyway, efter mycket tjat gick jag med på att dricka ett glas vatten i baren med två killar. Jag sa att jag var upptagen bla bla så det var absolut ingen raggningssituation.

Dom frågade vad jag jobbade med....strålskyddstekniker på OKG.
Det visar sig att dena ena killen har jobbat på OKG som målare.
Alltid lite lättare att prata med nån som verkligen har varit inne och sett allt.

MEN....han började gaffla om att det var så jävla töntigt att man inte fick snusa...och bära hjälm kunde han själv bäst avgöra när han skulle göra.

Det jag gör mest under revision är och går runt och tjatar på såna idioter som honom.
Ta på dig hjälmen, spotta ut snuset, släng tuggummit, ta på dig handskar. TJAT.

Men männsikan funkar så. Männsikan behöver gränser och regler. Ska 1500 personer inne på OKG bestämma själva när dom ska änavända hjälm? Hur skulle det se ut? Skulle folk ha på sig den över huvudtaget?? Tror inte så..

Jag var SÅ arg på honom och fullkomligen skrek åt honom att han pissade på mitt jobb. Såna miffon som han hörde inte hemma på en arbetsplats.
Jag är såå trött på att tjata på såna idioter och där står en sån i kött och blod och har mage att ifrågasätta hela upplägget på jobbat.
Tror du att JAG har bestämt hjälmtvång??
-Men jag SER när det är risk att nåt trillar ner i huvudet!
-Jaha, sa jag....då ska jag strunta i att använda overallen på jobbet. Varför? För jag VET när jag kan bli kontaminerad!!!! Och vad fan ska jag med skyddskorna till?? Jag VET när jag kan bli klämd!!!

Vi bråkade i 15 minuter.

Sen drog hans kompis bort mig, jag trodde nästa att jag skulle bli utslängd. Kompisen kom och bad om ursäkt för att det blev så här...

Om man gafflar med mig tillräckligt länge blir jag tokförbannad.

Så jäkla gutt.

Håll med mig eller ej.

/Haua

Kommentarer
Postat av: Fikakungen

du kanske skulle testa å säga att du jobbar med nåt annat? "hitman" (hitwoman då...) el nåt annat kul å se hur diskutionen blir då!?

typ:

tjenabruden får jag bjuda på en drink blablabla

vad jobbar du med då?

-jo jag är yrkesmördare....

eh joo jag ska nog gå nu.... vi ses

-jo de gör vi när du retat nån som vill få dig att försvinna....



de vore väl lite kul!?

2009-09-26 @ 19:11:30
Postat av: Loppan

Helt rätt, arg och bestämd.

2009-09-26 @ 22:20:37
Postat av: Ida

Hördu, varför hörde du inte av dig om du var ute i kalmar?

2009-09-26 @ 22:30:45
Postat av: jan

Du e den lickersta å kommer alltid att vara!

Faan att man missade det. =(

2009-09-27 @ 08:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0