Dr Pan.

Jag har hittat en guru -----> www.panskinesiska.se

Dag ett uppe i Uppsala hade jag bokat in mig hos den omtalade Dr Pan dit alla vallfärdar med alla möjliga sorter åkommor.
Why not ge denna mystiska man ett chans om inget annat hjälper?

Hans mottagning var...inbjudnande. Det var skogräns och fritt fram att låna små kinamockasiner i glada färger.

Han vill inte veta varför du söker. Diagnos ställer han genom att titta på tungan. Vid det här laget har väl hälften av er kastat sig hastigt bakåt av förvåning och tänkt, vad fasen styr Hanna med?

Jag vet vad jag gör. Öppnar mina sinnen.

Jag slog mig ner vid hans lilla skrivbord, räckte ut tungan och fick veta att:

-jag sover dåligt
-jag tänker mycket, för mycket för att vara nyttigt för mig.
-mina äggstockar jobbar långsamt.
-min lever har dåligt blodflöde.
-min mjälte fungerar dåligt.
-min kropp tar inte upp näring.

Jag höll på att börja grina. Inte för att jag känner mig sjuk. Men allt han sa bara stämde. Nu låter jag som om jag gått med i en sekt. Så är det inte.

Sen fick jag gå in i ett av hans behandlingsrum och ta av mig allt utom underkläderna. Han slängde två handdukar över min kropp och sen försvann han utom synhåll och började prassla med nåt.
Han lägger handen på mitt underben (som är hårigt som en apas underben efetrsom jag sparade ut till vaxning. pinsamt) och sen bränner det till.
FAN.
Ok, jag vet att han ska utföra akupunktur men kan han säga till kanske?
AJAJAJAJAJAJ.
Alla nålar han sätter gör ont. Han undrar om det går bra. Eh, ja vad tror du?
AJAJAJAJAJAJ.
Jag har nålar på HELA kroppen när han är klar. I pannan, på armarna och hela magen och benen och ja gud vet var.
Som en nåldyna ligger jag och vågar knappt andas för det spänner och gör ont överallt.
Dr Pan försvinner ut.

Behandlingsrummen är öppna....och med det menar jag att det bara är skynken för rummen och man hör ALLT som sägs ÖVERALLT. Jag hör vad alla andra har för problem och alla hör när jag kvider av nålarna.
Det är bara så det är. Kinesiskt på nåt vis.

Han kommer in efter en EVIGHET och kollar till mig. Snurrar på nålarna och MY GOD vad det gör ont. Som elektriska stötar i hela kroppen.
Kan han säga till??
Undrar ett svagt ögonblick vad jag styr med men måste lita på att det gör nytta.

Jag får vända på mig efter en stund och pangpangpang så har jag nya nålar i huden. I nacken satte han nålar som gjorde att jag knappt kunde svälja för det gjorde ont.
På detta så tar han några bambukoppar och tänder eld på och med ett vakum utan dess like smackar han dit 8 koppar på min rygg.
Kan huden spricka nu tänker jag? Min tunna hud...

Nu går jag på behandling. Jag äter 12 tabletter om dagen. De ser ut som pepparkornsögon och luktar glögg och smakar skumt.

Vad som händer härnäst kan ingen veta. Kanske går jag upp fem kilo, slipper ha ont i magen så fort nån viskar fullkornspasta i mitt öra och kanske kan jag sova mer och tänka mindre.
Blir det så så är det ju toppen.
Blir det inte så så har jag i alla fall provat.

Man ska ICKE dömma ut något innan man provat. Kom ihåg det alla negativa landstinglovers. Det finns alltid alternativ.

Medicin för kropp och själ....

Jag återkommer när jag vet resultat. Har ett återbesök nästa vecka. Nya nålar, nya aj.

/Haua


Kommentarer
Postat av: Mia

Kul att "se" dej på bloggen igen! Betr. kinamannen - se till att du är på alerten till vår dag! Då kan det behövas krafter! Vem vet det kanske är dunderpiller du får i dej! Ha det bra på universitetet - plugga på..

Kramar

Moster

2010-02-09 @ 22:12:27
Postat av: Ida

Du är inte klok! Jag skulle aldrig pina mig med nålar i kroppen, aldrig! Och ta tabletter man inte vet vad dom innehåller..... ajja...

2010-02-10 @ 12:33:58
Postat av: Zandra

Heja heja!!

Har testat akupunktur och det funkade för mig =) Har dock inte testat kopparna men sett om det på tv och det ser lite skoj ut....

Hoppas hoppas hoppas det funkar för dig!!

Kram!!

2010-02-16 @ 09:44:33
Postat av: Lina

Hannapanna!! Du vet vad jag tycker om sånt där hokus pokus o spöken å sånt, haha. Enligt mig verkar det som om det han säger kan stämma in på de flesta, särskilt så här års=). Hoppas du inte blir lurad bara, du får inte vara så naiv (måste väl erkänna att jag provade på det där på örat, hade också dålig lever, hahaha). Vi får sluta dricka öl och bara hålla oss till hälsodrinkar. puss o kram

2010-02-19 @ 18:34:39
Postat av: sanna

Har nu varit hos samma akupunktör som du. Idag var tredje gången. Gör skitont och han är totalt osocial.
Ingen bättring alls so far. Kom på idag att man aldrig får något kvitto....

2012-10-16 @ 16:19:36
Postat av: Kiki larsson

Så himla roligt skrivet.. Jag ska genast ta kontakt med honom.

2014-05-11 @ 12:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0