Har ni väntat?

Jag har inte berättat om julen.

Jag misstänker att mina släktningar har suttit på nålar och väntat på inlägget. Kameran var ju med och alla är väl medvetna om vad jag kan göra med korten.
Emme protesterade mest.

-Fan, lägg av Hanna. jag hatar din blogg, jag har inget privatliv.

Jag har ju inte tusentals läsare, det kan väl vara till nån glädje?

Vaknade julaftons morgon och kände mig så outvilad som man bara kan vara efter 1,5 timmes sömn. Kvällen innan spelade mitt psyke mig ett spratt och jag fick för mig att jag höll på att bli sjuk...igen. En repris från förra julen alltså.
Gick och la mig som ett spädbarn i pappas säng och somnade. Vaknar vid 23.00. Då har jag missat hela bingolotto.
När jag och emme skulle sova på riktigt så gick det ju inte. Jag var pigg. Och inte sjuk.

Vet inte hur många gånger emme suckade, jag låg ju och vred och vände på mig.

Kl 02.30 säger hon: Va fasen. kan du komma till ro nån gång?? Och stäng av din telefon, den piper hela tiden!!

God jul?

På julafton tog vi black beauty ut till A-bro och joinade fam eriksson i julbestyret.
I Bäckebo kommer vi på att jag har glömt äggen.

Mitt enda uppdrag på julen. Och jag fixar inte det. Skamligt.

25 % av fam Eriksson är hemma. Och den siffran håller i sig länge. Jag börjar genomskåda de andra taktik. Synd att man är en sån looser i köket men jag gör mitt bästa. I år tilläts jag att lägga upp lax på ett fat (den var färdigskivad) och sen fick jag skära ålen (fast dom visade hur jag skulle göra först).
Äggen anlände med far några timmar senare. Att han var sen berodde på, ja gud vet vad. Köksskräck?

Jag och mina kusiner tar bilen och hämtar vår numera självklara gäst vid bordet, Rolle.
På väg till hans hus tutar jag på en gammal stalker. Får bannor av Lisa, det där kommer jag ångra säger hon.

Alsterbro i vinterskrud är fint.

Vid julbordet pratar vi om allt mellan golf och flatslöss. En helt vanlig jul alltså.

Jag fick ett kort på eliten, en riktig lagbild. Är så nöjd.

Köttbulleansvarig, räkskalaren, kroppkakestekaren, glidaren, hedersgästen, janssonsansvarige
och längst fram potatiskokerskan och självaste chefen.

Härligt gäng!

Ta deras roller med en nypa salt, i själva verket jobbar alla hårt.

Pappas nya jobb:

Är det konstigt att ett barn i hushållet satt under bordet och vägrade komma fram?

God fortsättning alla! Och tack för en trevlig jul. Ev klagomål på texten kan mailas till mig.

 

/Haua




Kommentarer
Postat av: pappsen

När ska du börja på din bok. Du får ihop flera kapitel bara med fam Eriksson. Skulle det köra ihop sig kan jag fylla i med några rader. Herr Eriksson på golfbanan är värt ett eget kapitel. Kram pappsen

2010-01-12 @ 15:49:14
Postat av: Johanna

Hahaha!! Ja du den tomten glömmer vi inte i första taget... ;)

2010-01-12 @ 18:02:30
Postat av: Tilly

Ofta jag stekte kroppkakor? Jag vek fan servetter! Klagomål.

2010-01-12 @ 19:57:19
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: Emme

Jag stekte inte bara köttbullar, jag stekte fan allt. Klagomål. Och sen Emme med stort E tack....

2010-01-12 @ 21:21:29
Postat av: Moster Mia

Vad gnälliga dom är - dina systrar... Skönt att du piggnat till efter din förkylning. Hur hade du det i nyår - fullt ös kan jag tänka. Det var inte då du blev förkyld? Skönt att du klarade julen (så du slapp soffan som förra året) vad hade vi gjort om den äggansvarige (och numera laxansvarige) inte hade stått på benen?? Kramar från Mia

2010-01-13 @ 21:46:14
Postat av: Moster Mia

Vad gnälliga dom är - dina systrar... Skönt att du piggnat till efter din förkylning. Hur hade du det i nyår - fullt ös kan jag tänka. Det var inte då du blev förkyld? Skönt att du klarade julen (så du slapp soffan som förra året) vad hade vi gjort om den äggansvarige (och numera laxansvarige) inte hade stått på benen?? Kramar från Mia

2010-01-13 @ 21:46:39
Postat av: Ida

Mohaha :)

2010-01-16 @ 16:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0