Mjukstart.

Det är ju inte så att jag tar ut mig. Jobbar arslet av mig. Året har börjat väldigt lugnt, jag har hunnit med hela 2 arbetsdagar.
I fredags på afterworken kom en förkylning krypandes. Min gudakropp klarade inte av att stå emot trots att jag drack både öl och pina colada och helgen har gått i tabletternas och näsdukarnas tecken.
Till följd av detta har jag varit hemma från jobbet. 2 dagar. Jag var borta 2 dagar på hela förra året.

Numera ska jag ringa previa och sjukanmäla mig. De har öppet dygnet runt och finns där för mig som är sjuk.
Samtalet tog 10 minuter.
En sjuksköterska svarar och förhör mig om hur pass döende jag är.
Kan jag äta?
Feber?
Värk?

Sen fick jag förkylningstips, massor av tips. Honung, koksalt, alvedon, nässpray.

Allt knappas in i nån digital journal som OKG säkert har tillgång till. Hon skrev till och med in att jag hade mottagit hennes förkylningstips.

-Men du Hanna, krya på dig! Ring om det är nåt, vi finns här för dig dygnet runt.

Vad himla trevligt det kändes. Jag har hittat guldversionen av sjukvårdsupplysningen. Övervägde ett tag att ringa och kolla om dom kunde fixa lite nyponsoppa till mig. Jag fick ju ringa om vad jag ville.

Är jag inte tillbaka vid mitt skrivborde imorrn kommer ullabella på previa ringa mig på hemtelefonen och kolla läget. Det räcker inte med att sjukanmäla sig, man måste friskanmäla sig också.
Ansvarsfullt.

Jag mår bättre i alla fall. Har blivit väl omhändertagen.
Det lutar åt friskanmälningssamtalet imorrn.

/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0