Mitt nya syskon!

Välkommen till familjen får man säga till en fyra-åring som vägrar ha skor på sig. Pigg och glad och långt hår och stora bruna ögon.

Pappa har blitt med travhäst.

Jag och Lisa som TJATADE när vi va små att vi skulle ha häst. Vi lusläste HÖÖKS katalogen och stegade ut potentiella hagar i trädgården hemma i Knivingaryd.
-Köp häst när ni blir stora.

Nu är pappa vuxen. Han har ansvar för en hästs välmående.

När nyheten nådde mig gratulerade jag honom och frågade vad hästen heter. Jag fick ett svar via sms.

Räkan

Jaha, och in på upploppet kommer Räääääkan. Nu struntar jag i det flashiga namnet som min lillasyeter egentligen har. I mina ögon är hon Räkan och hon bor i Alvesta.

Pappa har varit och hälsat på henne såklart.

-Haua, jag hade gåshud. Det var det sötaste jag sett.

Undrar om han sa så på Kalmar BB när jag kom ut 4,5 kilo tung?

Jag ska följa med nån dag med en påse morötter och se vad hon går för. Lilla Räkan.

/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0