Prinsessor och ärtor.

Vilken dag det har varit! Sol, bröllop och kärlek i luften. Matilda och jag drog till Borgholm för att medverka på torgets evenemang för Vickans bröllop.
Dagen inleddes med styling a la brud.

Här är det inte så mycket kvar av min piffing. Jag hade ett önskemål...inget rött läppstift. Jättefint på andra men icke på mig.

Matilda och jag, livs levande. Skrämde lite folk som trodde vi var skyltdockor.
Medelåldern på folket som var och tittade på borgholms torg var 65 år. Går dom i giftastankar? Sen var det väldigt många som tog kort på oss.
Kände mig som en riktig kändis fast jag inte har uträttat speciellt mycket än så länge. 
Trevlig mening som ofta förekom -åh, om man ändå kunde få vara 20 år igen! (eh, jag brukar också tänka så)

Mitt barr efter två timmars plågor. Jag är inte håröm men halleluja vad hon slet och drog. Jag har upplevt det en gång innan, att det kommer tårar utan att jag kan hjälpa det och då klippte jag mig i Alsterbro hos skvallertant nr 1.
Absolut en frisyr jag kan tänka mig att ha själv...när det blir på riktigt...om det blir på riktigt. Jag gillade klänningen också. Varför prova 15 vita klänningar? Så mycket skiljer det inte på dom.

Jag dansade vals...fast jag inte kan! Det sa klick ta mig tusan.

Fina Matilda var som en liten dröm...

Vi blev gratulerade av en utvecklingstörd dam.

-GRATULERAR, skrek hon och tog i hand. VAD HETER NI NU???
-Alltså...vi har inte gift oss...eh...än.
-NÄR SKA NI GÖRA DET DÅ??
-Jadu, säg det?

Jag sa till pappa att jag tänkte stå i tältet tills jag blev gift. Kunde passa på liksom!
-Hahaha, här kan vi ju inte stå i åratal!
-Men pappa, kommer du gå och lämna över mig vid altaret sen när det är dags?
-Jaaadå, man jag går bara halvvägs.

Fast bakom sina solglasögon så grät pappa nästan. Det är nåt visst med bröllop oavsett vem som gifter sig heller hur stort det är. Det sker av kärlek. Ett bevis för världen att det är VI.
Sen suger skilsmässostatistiken men det behöver vi inte tänka på.

Dagen avslutades med grillning. Jag fick tända grillen. Men oanvänd kol är det ju inte så himla svårt som jag trodde. Men sen brände jag kycklingen. Förbannat vad svårt det är att reglera värmen på en grill haha....
Tack Frida och Bybbe för en trevlig afton och TACK till Lillian och bröllopsbutiken för att vi fick vara med :)

/Haua

 

 


Kommentarer
Postat av: lillian

Tack själv Hanna



Ni var helt underbart vackra du och Matilda.

Ni gjorde ett jättefint jobb och tyckte verkligen om det såg jag.

Hoppas det kommer fler tillfällen och ni är sugna på att ställa upp.



Pappa hälsar, han är fortfarande rörd..

Kram Lillian

2010-06-20 @ 18:55:01
Postat av: nobody

Vacker som få!

2010-06-22 @ 06:50:19
Postat av: Linda m flock

Jättefina bilder!thumb up

2010-06-22 @ 08:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0