farbror blå och jag nr två.

Jag är trött. Jag har jobbat 13 timmar, haft omänskligt lite rast och svettats mer än hela göteborgsvarvet tillsammans.

När jag åker hem längtar jag efter räkmackor och gos med katterna och en dålig serie på tv:n.

Vid Abbes svänger jag av. Där sitter en skylt att trafik är förbjuden på gatan efter kl 22. Detta VET jag. Jag behöver inte glasögonen. Jag har varit med och fått böter en gång innan på gatan och då bodde jag granne med krogen.
I 1 sekund tänker jag "tänk om dom står här"
Det gör dom.
Jag kan inte se om det är en taxibil som ska hämta fyllon eller om det är en polisbil. Bilen är parkerad brevid kråkan och väntar där som en gädda i vassen.
När jag är nära ser jag att det är en aggresiv polisbil. Tyckte nästan lyktorna på bilen blängde på mig.
Jag kör upp i backen (min vanliga smitarbacke där jag försökte smita en gång innan) och sen svänger jag direkt höger för jag ska ju till min PARKERING.
Polisbilen är efter men jag är bara cool.
Låtsas som ingenting.
Lalalalallalallaaa, jag ska äta räkmacka.

Polisen får ta första steget till kontakt tänker jag. Det gör han. 50 meter från min parkering åker blåljusen på och en lång TUUUUUUUUUUT ljuder i kvarteret.

Nu blir det inget Ullared och inget Bulgarien hinner jag nog tänka. Övertiden jag har jobbat är numera ideell.

FUCK.

Jag öppnar dörren och polisen ställer sig fem meter från bilen och ber om körkortet.
-Vassego.
-Kan du blåsa så länge du hör ett pip.
-Visst. PIIIIIIP.

Ge mig böter så jag kan åka hem och tjuta. Úndrar om det blir 3000 eller 5000?

-Vart bor du?
-Jag bor där, säger jag och pekar på mitt hus.

-Aha, då får du ju faktiskt köra på den där gatan. Polisen ler.

(får jag? sist fick jag ju böter)

-Alltså, du kör inte illa men du körde precis som om du försökte smita.

-Neeeej, jag skulle ju bara parkera.

-Smitare kör oftas direkt höger när dom försöker komma undan men nu vet jag ju att det inte var så. Trevlig kväll.

Sen tog smitaren på sig bältet, körde 50 meter, parkerade bilen och började asgarva. Förmodligen av lättnad och inte för att jag tycker att jag är bästa på att smita.

Jag gjorde det igen kan man säga.

/Haua

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahahaha!!! Dy är ju helt SJUK! Hur fan lyckas du?!

Lär mig Haua.... Dock är jag riktigt glad att Bulgarienresan inte är i farozonen :)

2010-05-24 @ 20:05:09
URL: http://twitter.com/vinterflickan
Postat av: Lisa

Du är ju halvkriminell kära kusin... jag får nog ta och åka upp till Oskis snart och få lite fason på dig... Hoppas allt är bra! Kram

2010-05-24 @ 20:39:38
Postat av: Ankan

Hahahahaha..... Fan vad sköööööönd du e... Kan verkligen se hela senariot framför mig.. Hahahahihihi....



KRAMISSSSS

2010-05-25 @ 21:16:25
Postat av: Emma

Mysan, vad skönt!! Haha, vilken historia å vilken lättnad!! Gissar att räksmörgåsen blev mycket godare!! När ska du till Bulgarien? Vill också få sol!!

Puss

2010-05-28 @ 17:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0