Att utnyttja.

System alltså. Inte människor.

Jag är numera ägare till FYRA par nya glasögon. FYRA nya smycken att pryda ansiktet med. Det fina i kråksången är att jag betalar ca noll kronor för detta.
OKG betalar. OKG är ett fantastiskt företag men massa förmåner och jag är drottning på att utnyttja de flesta. Massage, tandläkare, doktor, mediciner, glasögon, fotvård, ansiktsbehandling mm - OKG betalar.

Det var inte bättre förr, det är inte bättre på ICA, det är inte för jävligt med det nya staketet. Om folk bara kunde begripa och vara lite tacksamma och fatta hur bra vi har det. Snart är allt detta säkert ett minne blott men tills dess ska mina tänder lagas (dock ej av Åsa) nya glasögon ska köpas, jag ska bli knådad och behandlad.

Ska fixa lite bilder på brickorna. Får lite alla möjliga kommentarer. Den valigaste är nog:

-Har du glasögon?

Tydligen har min optiker gett mig för starka glas. Inte undra på att jag blir trött och röd i ögonen. Nu är de nya svagare och alla som provar frågar om det verkligen är styrka i dom.

FYRA par glasögon för 1800 spänn.

HEJA specsavers!

/Haua 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0