Helgnöje

Vad göra en söndag när kroppen är utarbetad och hjärnan behöver annat att tänka på? Jag är i alla fall väldigt trött efter 3 lediga dagar på tre veckor. Nu drömmer jag jobb och då vet jag att det är nog.

Oskarshamn har en flygplats. En liten startbana, ett litet flygtorn och små flyplan.
Smått.

I 40 år har den funnits och alla vet kanske inte att den finns.

Det var i alla fall lite baluns där ute idag och jag fick äran att köra ut kapten Lars dit för en åktur.


Så här kan utsikten från en helikopter se ut. Jag har sett OKG alla dagar denna veckan!


Kaptenerna styrde mot havet.

Sitter bak och är bara lite rädd. På riktigt. Vet inte varför eftersom man har ett säkerhetsbälte på sig i den supertunna lilla helikopterkroppen som endast drivs av en lång pinne som kan gå av när som  helst. Vad kan hända liksom?
Lasse sa att det var en skabbig helikopter. Efter vi hade landat som tur var.

Vi åt gratis korv som alla andra snåla oskarshamnare. Det var gratis kaffe och kaka. Jag tog kakor tre gånger. Hoppas ingen kände igen mig i mina fejkpilotglasögon.

Nu är jag anmäld till FFK också. Frivilliga flygkåren (tror jag det står för). Jag ska gå en kurs i kartläsning och radiohantering och sen ska jag leta skogsbränder i sommar. Jobba som spanare azzå.
Ni kan vara trygga.

/Haua


Kommentarer
Postat av: Idis

Haua, du upphör lixom aldrig att förvåna mig ;)

Dessutom är du & Lasse ett radarpar, ni e grymma som din far hade sagt!

2010-09-05 @ 22:59:32
URL: http://www.idasatelje.se
Postat av: Ankan

Upp i det blå =) Som vanligt då vännen :P hihhiih.. Såg du mina hästar då??? Mitt stall som ligger precis nedanför flyget, stor röd plåtlada med 2 paddockar.... Ett vitt hus bredvid oxå..... =)

2010-09-06 @ 11:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0