Vad gjorde ni efter jobbet?

Jag åkte ut till mitt levebröd och sög lite timmar som det så fint heter bara för att man jobbar övertid.

Igår fick jag ett samtal som gällde flygplan. Inte brandspan utan bara flyga för skoj skull. Jag antog erbjudandet!

Idag är det perfekt flygväder, sol och ingen vind.

Först hade vi lite genomgång, vad alla spakar och knappar är till, vad man ska hålla koll på. Redan här kände jag att jag kommer nog bara passa som passagerare.


Så här ser skärgården ut en dag som denna!

Jag fick flyga med en pedagogisk man vid namn Peter. Han lät mig ta spakarna och sen styrde jag planet alldeles själv (hans händer var knäppta i bön) över hela stan fram och tillbaka. Kanske skönast att alla inte visste det?

Nästa gång jag sitter i ett paln kommer vara i samband med brandspaningsuppdraget jag håller på med. Sist vi hade kurs kom tidningen dit och tog kort och intervjuade oss. Jag är ju ensam tjej och ett lätt offer. Lasse sa att det var kört för mig....jodå, reportern kom fram till mig och började fråga saker.
Jag FIXAR inte media. Media älskar mig för jag blir nervös och pladdrar på.
Dagarna gick och inget reportage kom. Men sen...

EN HELSIDA! Det är bara Håkan Juholt och jag som har denna storlek på bild i tidningen. Sen denna dag har jag fått massa kommentarer och frågor. Lite roligt att folk läser tidningen noga.
En farbror från flygklubben kom fram och tog i hand och sa att det var ett bra reportage och att han gillade det jag hade sagt. Phew! Jag vet ju inte vad jag sa, han skrev ju så pennan glödde...

Nu blir det rajraj och lingonkött.

/Haua


Kommentarer
Postat av: Micke

Hej igen Haua :)

Toppen att du engagerar dig i FFK:s verksamhet.

Mycket bra initiativ ... lycka till i sommar.

Mvh Micke :)

2011-05-11 @ 14:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0