Tia till bussen?

Ikväll fick jag en känsla av att jag inte varit utanför dörren på 10 år.

Besökte domus några minuter (inhandlade dyr skinka och såna där frallor som mamma alltid sa bara var luft). På väg genom flanaden kommer två tjejer fram till mig, skulle gissa i 15-års åldern. Sminkade för fest och alldeles för kallt klädda.

-Ursäkta, har du en tia till bussen???
-Skämtar du??
-Nä, alltså det vore assnällt. Snälla, det går 48.

Hon står med handen framsträckt och dom där röda naglarna passar liksom inte in i bilden. Inte heller dom där kolsvarta ögonfransarna som inte kan andas under all mascara.

-Eh, jag har nog inte det.
Jag låtsas leta i fickorna och VET att jag har en hundralapp lös. Inte för att dom ska få den men jag är mer rädd att den ska blotta sig så dom rånar mig.
Allvarligt, jag hinner fundera på om dom ska RÅNA mig.

Alla a-lagare tigger femmor till bussarna här i stan. Dom vill fylla på ölen, det fattar man.

Men vad skulle dessa tiggarbrudar med tio kronor till?

Sånt här kan göra mig arg.



/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0