Lyx och ledig.

I hela fem dagar var jag ifrån mitt andra hem, OKG. Utan att må dåligt, utan att få migrän. Jag bara njöt och klappade mig själv på axeln för att jag vågade vara ledig.

Bästa Emski var hemma och hon tog med mig ut på sjön med sina goa föräldrar!

Så här gutt har dom det när vi letar efter en lämlig ö. (de visste nog redan vart vi skulle och favouritön var ledig!)


Emma och jag chillade mest där bak. Härlig dag var det och jag brände mig INTE! Det är numera massa solkräm som gäller på min kropp, jobbar jag som strålskyddare? Ja.

Dom hade fixat så god lunch med hemmagjorda knäckebröd och sen toppade Gösta detta med att baka sockerkaka i båten! Nybryggt kaffe och nybakad sockerkaka smakar aldrig så bra som ute i skärgården....

Jag passade på att åka till Alsterbro och hälsa på kusin med nykommen bebis. han var så liten och så näpen och alldeles perfekt såklart. Av oss fick han sina första converse-skor! Jag tyckte dom var puttiga när jag köpte dom men i verkligheten så fick hans fötter plats i en sko. Ujujujuj, lite att växa i i alla fall!

Jag fick hålla lille pyret och pappa gormade över bordet att jag "behövde öva".
Kände mig som en medlem av en kurdfamilj i 2 sekunder. Jag är den omöjliga gammeltackan som inte går att gifta bort. Som börjar få för mycket egna vanor som inte går att ändra.
Men hålla barn kunde jag!


En snickare och en kock! Dom spelar även golf och har precis blivit morfar och mormor!

Än har jag inte tagir premiärdoppet och ni som känner mig vet att det kanske aldrig inträffar. På kanarieöarna badade jag NOLL gånger sist. Ändå fick jag för mig att fråga både veronica och linda om dom ville bada ikväll men dom sa nej. Tur för mig.

Kvällen har ägnats åt städning för hör och häpnar, nu är det visning på lägenheten IGEN. Nästa vecka ryker mina fönster också så man får bo i en lägenhet med fladdrande plast.
Det känns livat nu.

Och för att klargöra för alla: jag har fortfarande ingenstans att bo. Men no worries.

Sist men inte mest undrar jag varför målare har vita arbetsbyxor?
Och varför är det vanligaste klottret i hela världen en kuk?

/Haua

Kommentarer
Postat av: Emski

Så himla gutt vi hade det!! Fantastisk liten minisemester! Så glad att du följde med ut Stjärnan!!

Puss puss

2011-06-11 @ 00:20:33
Postat av: Nyfiken

Är det Frida el Lisa som är den lyckliga mamman till det lilla knytet??

2011-06-11 @ 21:10:03
Postat av: Haua

Nyfiken: det är Lisa som är mamma till Wilton!



Tack Emski för att jag FICK förlja med er på havet, uuu så gutt vi hade det! Puss :)

2011-06-12 @ 07:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0