Angående upprivning av liv...

Idag när vi åkte till jobbet hade nån kört på en räv. Den låg och flämtade på vägen med blodiga tassar och visste att livet var slut. HOPPAS dom som gjorde det stannade kvar och tag hand om den lille stackaren. Jag höll på att börja grina.
Sen tänkte jag på alla andra stackars djur som skadas och lämnas till sitt öde. GÖR INTE SÅ!!! SNÄLLA!!

Läste i tidningen om fynd som hade gjorts i norrländska skogarna. Blodindränkta liggunderlag hittades av nån som kontaktade polisen. Dessa liggunderlag skall björnar äta är det tänkt och då förstörs deras magar vilket leder till att dom svälter ihjäl. WHY??? Vem i helvete sitter hemma och är så bitter på björnar? Sen såg jag framför mig hur två ensamma poliser ska jaga både tjuvjägare och djurplågare på en yta som består av en tredjedels Sverige. Tänk på filmen jägarna.
Tänk på vad skogen sväljer många hemligheter.

För övrigt har jag bestämt mig för att flytta. Det är slutstädat för min del. Aldrig mer samtal från en tjurig hyresvärd som ALDRIG är nöjd med nånting.

1 september drar jag. Historien är en annan och den skulle jag skrivit av mig när jag var som mest arg. Då ringde jag pappa istället och grät och fick beklaga av mig till kompisar.

Nu går vi framåt, jag och mina små ullbollar.

Imorrn är det ullared med motor-Ida och MIN bil. Nytt för i år!

/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0