Min nya vän.

Amen fy fan. Tjat tjat tjat om min nya leksak IPHONE4.

Häromdagen när motor-Ida och jag besökte Ullared slant det i huvudet på mig. Inte så pass att jag köpte 8 par skor eller 25 liter schampoo, nä jag behövde ju en ny telefon.

Inne i det enorma jättevaruhuset spelade den gamla mig spratt efter spratt. Byter ringsignal, tappar bilder, döljer mess och blir väldigt fet i minnet så man inte kan göra ett dugg.
Nu får det vara nog tänkte jag och sträckte på min giraffhals för att kolla in 3 som hade en monter där med piffiga försäljare.

Dit går jag frivilligt när Ida handlar andra omgången.

-Hej, jag vill ha en ny telefon men hatar teknik. Vill typ ringa och messa.
-Du kommer ÄÄÄÄÄLSKA Iphone4!!!
-Eh, fast jag tycker det är högteknologiska leksaker för vuxna.
-Asså, du kommer fasta, bli beroende! Den är SÅÅÅ bra. Här, håll i en!


Så gick det alltså till när jag kom ut med en iphone4. Varför? Beats me. Än idag är vi inte vänner och jag tycker synd om den där den ligger i min väska med alldeles för dåligt skydd. Den får aldrig prestera något, jag låter den aldrig stäcka ut så den får visa vad den går för.
Jag messar och ringer och har tagit 7 kort med den. Det är väl 5 % av vad den kan. Stackaren. 

Jaja, ryggdunk och grattis och välkommen i familjen. Den magiska iphonefamiljen.

(sen vill jag bara tillägga att 3 har sämst teckning i sverige, hoppas inte matilda läser detta)

Så svara jag inte, är den avstängd osv så kan jag numera skylla på båda handhavandefel och dålig teckning. Sen...vet ni? Man måste ladda den, VARJE dag. Amen tjena.

/Haua


Kommentarer
Postat av: Annica

Ja nu vet jag varför inte jag ska ha en Iphone.. Föööööör mkt teknologi, något jag är helt kass på..

Sen är inte 3 så kassa.. haft dem i 9 år och är nöjd... Ge dem en chans.. Pöss på da...

2011-05-23 @ 08:35:05
Postat av: Bysse

Hate to say; I TOOOOOLD YOU SO

2011-05-27 @ 00:02:19
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: Fikakungen

Haha Iphonen kommer du lära dig älska men 3:s täckning är bedrövlig ja.....

2011-05-28 @ 16:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0