Godmorgon Vietnam.

Regnet verkar har hållit på ett tag. Asfalten är blöt, pölarna har bildats och solstolarna runt poolen är nakna utan sina madrasser.
Hur kan du göra så här vädergud? Ge oss mulet och regn sista dagen?
Idag finns det nog inget hopp om sol.

Hela vistelsen har vi störts av ett ljud på nätterna framförallt när allt annat är tyst. Det låter som en drake vrålar på lite håll. Eller sprutar eld typ.
Det kommer i intervaller dygnet runt och idag såg jag förklaringen. Vi bor vägg i vägg med ett maskinrum. Helt dolt bakom en dörr som ser ut som vår och vad det är till vet jag inte men då kan vi ju även förstå att andra inte hör detta som vi gjort.

Nu äter vi vietnamesisk frukost i regnet och ska väl fundera på dagen. Vad gör man?

Anna, du får njuta av inlägg nu. När jag kommer hem blir jag nog mitt vanliga duktiga dvs inga inlägg alls:)

Affe, vi har rest slaviskt efter väderlek och Mui ne ströks tidigt pga KASS långtidsprognos. Idag biter vi i det sura äpplet också.

Mia, in med barnbordet vid jul! Jag tar med fem stycken och dom gillar ris!

Janne, jag ska kolla i Saigon imorrn efter brallorna. Och vill du aldrig se mig mer? Ta kort på ryssarna vid frukost = döden. Tror jag.

/Haua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0