Yr luras men det tar ändå.

Inga utflykter idag, det var relax på schemat.

Jag är inne på min tredje bok nu, den är för lättläst och för bra så den räcker föga och de andra två har handlat om knark och just ryska mördare såklart.
Därför känns det som att vi sitter och äter frukost mitt i ryska maffian varje morgon. De är tjocka, rakade, tatuerade och pratar ibland lågmält med varandra som om de planerar nästa mord.
V kommer varje dag till frukostbordet och är arg för att ryssarna tränger sig vid kaffemaskinen. Idag stod hon och väntade och de kom från båda håll och skulle ta kaffe före men hon sträckte minsann fram koppen framför näsan på dom.
Varje dag är en strid. Och varje dag får man be om menyn på engelska istället för ryska...

Så var det vädret. Idag låg jag i solsolen i regnet och försökte övertala Veronica att "det tar ändå".
Jag smörjde inte ens in mig. Lyckligtvis sken solen på eftermiddagen men man blir ju hispig. I utvärderingen av detta land får jag stryka solsäkert. Man får inte bli besviken!

Emme, jag kan säkert ta hem några kids men säg till Mia då om dom ska va med på jul?

Janne, bra noterat om bananen i pappret! Helt rätt som du skrev och jag lite senare, de rev ut det ur nån skolbok. Ska hålla utkik efter brallorna i ho chi minh sen, har vi samma storlek tror du?

Bilderna är utsikten från hotellet, kvällens drink och en liten liten vovve som jag träffade igår...

/Haua


Kommentarer
Postat av: Moster Mia

Se till och njut ordentligt av värme och sol (förhoppningsvis)- här är det kallt och fullt med snö.Du kan väl ge mej en hint om det dyker upp barn från Asien till jul. Vem vet vad Emme "beställer". Må gott! Kram

2012-12-04 @ 21:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0