En bauta Buddha.

Vaknade till en mulen himmel och började bita mig i kinden och önska att yr.no kunde ha fel nån gång.
I väntan på solen bestämde vi oss för en promenad till en havsdjurpark med uttrar som V ville se och vi hann ju knappt lämna hotellet innan det började regna. Jag vägrade packa paraply på solsemestern så det var bara att parera in sig mellan taken och träden.

Halvvägs började ju solen titta fram. Där går vi i våra linnen, osmörjda och blottade för solen, halvt nervösa pga trafiken som inte är nådig.
Med oss har vi en karta som vi helt i äkta turistanda köpt. På den är en del sevärdigheter utsatta.

Vid en enorm korsning pratade vi med en man på cykel, en turist alltså.
Jag frågade hur han vågade cykla i detta kaos??
Man lever bara en gång menade han på.
Sen när vi sa vart vi skulle kunde han säga att det vi sökte låg åt helt andra hållet och det vi hade siktet inställt på var inte några uttrar utan en skitstor buddha. Hahahahahaha!

Det var bara att korsa gatan, hålla andan, torka svetten och se glad ut.

Buddhaupplevelsen levererade. Det var som en liten oas mitt i allt stim och surr.
Fina vyer.
Minus får det för alla tiggartanter, skräpet och att vi blev lurade att köpa vykort, jag valde dessutom fel hög och fick med ett djurplågerikort som jag kallar dem.
Det var helt klart en turistgrej.
Sen slog en ryska mig på bröstet, inte med mening hoppas jag men sa hon sorry? Nä, givetvis jhgfvfjcdddsrwwfbjghfggfhzzthvzxdfgg.
Nåt på ryska.

När vi skulle hem gick vi ju vilse, inte illa men tillräckligt för att vi nu måste lägga resterande dagar att sola bort bonnbrännan som skapades.
V leder än så länge med sina röda partier. Begriper inte hur hon kan bränna handleden? Dock är det inte alls som i Egypten. Puh.
Nu ska vi se om hon inte går upp till 50 igen.

Ikväll tänkte vi ta ett lokalt hak, det brukar vara billigt och gott.
Dessvärre var det renodlade fiskställen, såna där man plockar fisken ur baljor och där satte V stopp. Hon gillar inte havets läckerheter men har lovat att prova, bara hon får förbereda sig några dar.

Tack för alla kommentarer!

Jan, jag ska hålla utkik efter brallorna. Är det ett par som gäller? Färg, vad får de kosta?

Andreas, har en känsla av att OM jag får se en orm här så är det inte en snäll huggorm. Jag är nöjd med grodor, ödlor och kackerlackor än så länge! Nån dag ska vi titta på vattenbufflar!

Jocke, jag hoppas jag får se nåt kort sen! Missar ju allt sånt i tidningen nu:/

Ida, jag tror jag har hittat min diet nu. Nudlar all the way. Däremot har jag för lite smink med mig för att matcha rysskorna...

På tal om ryssar. Jag gillar tunnan till ryss som hänger vid poolen. Har går in på gymet ibland och lyfter skrot (man ser rakt in i gymet från poolen) eller så ligger han och gör situps i solstolen. Härligt.

Nu blir det film och bärs. Igen. V försöker verkligen lära sig dricka öl. Får se hur det slutar!

/Haua


Kommentarer
Postat av: andreas

Ser ju fint ut, nya org. finns i din mejl! Ha det!

2012-11-30 @ 11:50:40
Postat av: Jan

Vilken färg eller mönster funkar, men givetvis är neutralt att föredra. Dom ska bara bäras innanför lägenhetsdörren. ;)
Ni verkar ha det rätt så bra ändå, trots ryskor/ryssar och dåligt solskydd. Du gör mig stolt eftersom det verkar ju vara öl var och varannan stund. :)
Kramar

2012-12-03 @ 16:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0