Skräck och ordnat kaos.

Vi har tillbringat två nätter i ho chi minh. Det är verkligen ordnat kaos här. Första gången vi gick över gatan var jag säker på att jag skulle dö. Det finns inga regler, inga filer, ingen logik. Ändå ser man inga olyckor? Alla tutar och tutar och tutar till ingen nytta. Detta gör att det är ett jäkla liv här dygnet runt men inga är arga på varandra. Ordnat kaos helt enkelt.
Sen åker de ju gärna fem personer på en vespa också. Helt ok.

Igår kröp jag i cu chi tunnlarna från vietnamkriget. Det var så sjukt otäckt, jag fick tvångstankar. På ett ställe fick jag åla mig fram. Och så hade dom det? Med ett krig ovanför huvudet.
Vi var även på ett museum där man fick så så otäcka bilder på lemlästade människor och vanskapta barn till följd av gifterna de spred ut. Fy fan för krig och oskyldigas lidande. En tankeställare....

Testade en helkroppsmassage idag. Jag kände mig våldtagen typ. Hon drog ner trosorna så långt det gick, satte sig på mig och gnodde och styrde. Jag är så öm i kroppen efter tunnelkrypandet så jag ville bara skrika. Hon var så hårdhänt! En timme kostade 50 kr. En timme av pain.

Om tjugo minuter går vi på nattbussen till nha trang. Ska bli intressant att se om man kan sova i den. Det ska vara sängar istället för säten. Kan bli en lång natt men jag har ju min bok... 9 timmars bussfärd hejhej! Vad gör man inte för stranden?

Jocke, det är INTE mitt skinn. Det var en ansiktsmask som inte alls var ok haha! Än har jag inte brännt mig:)

Anna, jag borde nog hänga utomlands så bloggen sköts ordentligt:)

/Haua


Kommentarer
Postat av: Jocke

Å vilken jäkla tur, de såg riiiktigt illa ut!
Verkar som om ni hamnat på ett intressant ställe
Aningen bättre än Gran canaria;)

Kram kram ps. N hälsar att västen blev skitsnygg när hon modellade i fotostudio :)

2012-11-26 @ 23:19:02
Postat av: Anna

haha, jo, bloggen sköts ju uppenbarligen bättre när du är på resande fot! men jag gillar att ha dig hemma också ;-) var rädda om er!!

2012-11-27 @ 22:21:37
Postat av: Affe

Bättre än masses massage kostar nada och du får in 200 pix billigare :)

2012-12-03 @ 13:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0