Ullared

Det var dags igen. och det vet man när man "måste börja köpa tandkräm på ica" som Ida brukar säga.
Lagret är slut.
 
I år hade jag en annan taktik. Jag skrev en lista (som jag sen glömde på jobbet). På listan undvek jag tråkiga saker som balsam och tvättmedel. Kan man inte få köpa nåt kul bara?
 
I all hast åkte jag till Emelie kvällen innan och slaggade i hennes lya. Jag kom dit, åt isterband, duschade och spelade spel på min mobil som hon beskrev det. En ganska harmlös gäst alltså.
Morgonen var riktigt jobbig. När klockan ringde ångrade jag mig, som man alltid gör. Emelie drog täcket över huvudet och undrade vad fan jag styrde med.
 
Gekås är sig likt. Jag hade lovat jobbet att ställa mig i vinkrutan och ge mig till känna. Jag stod där en stund i vinddraget av aggresiva kunder som fullkomligen dundrade fram. Hjulen på kundvagnarna rasslade mot gruset på asfalten och alla sprang som om det var sista timmen på jorden.
 
Taktiken var att ta det lugnt, beta av listan som jag skrivit om och bara köpa det jag bestämt mig för.
 
Hejdå 2800 kr.
 
Bästa köpet är två små ryggsäckar som V och jag ska ha med oss till Vietnam. Det blev verkligt för mig då.
 
Det värsta som hände var tanten som fräste åt sin man "går du iväg med vagnen en gång till sparkar jag benen av dig"
Mycket ska man höra innan man dör. Jag surade mot henne, tänkte att hon var ett monster i misslyckad pemanent. sen ville jag hosta och säga skilsmässa också men det vågade jag inte.
 
Jag åt pizza utan att kräkas eller tänka att det kunde ligga ett plåster och lura där nånstans.
 
När jag kom hem plockade jag upp alla kassarna (4 stycken) i snabb fart och så var det som om det aldrig hade hänt.
 
Jag ska sparka benen av dig
 
 
/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0