Nu slipper du päronpenisen....

Hej du där som tröttnat på päronorganet som är det senaste inlägget.
Förstår dig!
 
Jag fick ett mail för ett tag sen, "snälla skriv nåt. Jag har tröttnat på att titta på päronet som ser ut som en penis"
 
Som omväxling i mitt lugna liv (yeh right) är allt upp och ner. Min tredje flytt på ett och ett halvt år är avklarad. Kläderna ligger återigen i säckar och det andra står i lådor i ett förråd i ett annat hus.
 
Jag och katterna har flyttat till Lars och ovan vid katt som han är så döpte han genast om dem till Epsilon och Röven. Vem som är vem får ni gissa.
Vi trivs bra alla fyra.
 
Min fritid lägger jag på Bauhaus, Ikea, Cheapy gärna iförd arbetskläder. Fick ju ett par alldeles egna snickarbrallor förra sommmaren och de är numera fint fläckiga av målarfärg och annat som jag fått på händerna av misstag.
Jag har rivit kakel helt själv och målat axlarna ur led och rivit ut ett badrum. Sånt som jag aldrig trodde jag skulle göra för ett halvår sen.
 
Det svänger!
 
För att skriva nån form av sammanfattning så har jag och karln blivit med lägenhet. En tvåa på 85 kvadratmeter som just nu genomgår en totalrenovering eftersom det senast hände något där 1988, när Bysse föddes alltså.
Vi bor inte i detta kaos tack gode gud utan håller till i Lars lägenhet där ALLT mitt står överallt så det blir ju en annan form av kaos. Snart ska hans saker packas ner också och det måste ske mellan hans tysklandsresa och en annan hemlis.
 
Yvonne har hyrt åtskilliga böcker åt oss för renovering och vi får all världens hjälp av familjen med mat, flytthjälp och renoveringshjälp. Vet inte hur man ska tacka för allt detta?
 
Lärorikt är det och snart har halva april gått som jag tänkte skulle bli mitt livs värsta månad eftersom vi har som mest att göra på jobbet nu också. Jag jobbar dessutom skift (självvalt) och det är både för och nackdelar. Att jobba fömiddag för att sen svira om till målarkläder och inte komma i säng förrens midnatt är inget att rekomendera en längre tid men vad fint det blir!
 
OBS! Detta är ett gammalt inlägg som aldrig publicerats. Inaktuellt men ändå inte.
 
Vi börjar om.
 
/Haua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0